Testujeme ojeté kombi Volkswagen Golf VII 1.6 TDI – ve své kategorii je bez konkurence

Foto: David Žídek

Ojetý Volkswagen Golf patří mezi nejoblíbenější auta v českých autobazarech. Je ale také častým autem se stočeným tachometrem, neschváleným tuningem nebo amatérskou opravou po havárii. Levný Volkswagen Golf 7 nebude ani jako ojetina, vyhněte se proto podezřele levným kouskům bez servisní historie a dovezeným ze zahraničí. Raději si pár tisíc připlatit, než v budoucnu řešit stočené tachometry, nefunkční filtr pevných částic nebo třeba opravu rozvodů. Ideální je vybírat auto u značkových prodejců, kteří mohou k vozu dodat servisní knížku a záznamy o servisní historii. Rozhodně se také vyhněte auto s chiptuningem nebo neschválenými úpravami.


Foto: David ŽídekVolkswagen Golf patří k nejprodávanějším a nejoblíbenějším autům v Evropě. Na českém trhu je poněkud zastíněn technicky příbuznou Škodou Octavia, ale i tak se drží Golf mezi desítkou nejprodávanějších nových a ojetých aut. Jeho neoddiskutovatelnou výhodou je naprostá beztřídní image, neboť v Golfu potkáte lidi nejrůznějších sociálních a ekonomických skupin. Je to auto, na které plno lidí šetří několik let. Je to ale i auto, které si kupují velmi bohatí lidé jako „spotřebák do města“. A Golf samozřejmě slouží ve spoustě firem a je to oblíbené fleetové auto, které se tzv. fasuje. Díky velkému výskytu je pak trh ojetých vozů poměrně bohatě zásoben, což je rozhodně velké výhoda. Je z čeho vybírat a k dispozici je plno karosářských verzí, motorů, výbav a převodovek.

Foto: David ŽídekNejvíce aut na trhu ale zastupují buď základní dvanáctistovky TSI v pětidveřových hatchbacích nebo naftové šestnáctistovky TDI v provedení kombi. A přesně takové auto jsme si půjčili na test. Volkswagen Golf Variant z roku 2013 měl pod kapotou motor 1.6 TDI o výkonu 77 kW (105 k) spojený s pětistupňovýmm manuálem. Vůz zatím najel podle očekávání vyšší porci 124 500 km a prodejce si ho v době testu cenil na 310 000 korun. Spousta lidí bude namítat, že třeba konkurenční produkty korejských automobilek budou mít za tyhle peníze jako nové se zárukou. To je možná pravda, ale nedostanou takovou výbavu a turbodiesel. Testované auto mělo dvouzónovou automatickou klimatizaci, slušný audio systém, tempomat a spoustu dalších myslitelných samozřejmostí. Chyběla jen navigace, ale ta není pro spoustu lidí nutností. Navíc dnes motoristé houfně přecházejí na aplikace svých chytrých telefonů a vestavěné navigace používají stále méně často.

Čtěte také: Test ojetého liftbacku Škoda Rapid

Poslední generace Volkswagenu Golf nijak nevybočuje z aktuálních koncernových standardů. Interiér je uklizený, na pohled a dotyk velice kvalitní a dává tušit, že pokud se bude někdo o auto starat, vydrží a i po několika stovkách tisíc kilometrů bude vypadat stále dobře. Všechno funguje intuitivně a ergonomie ovládání je příkladná. V Golfu je i spousta místa, sedačka jde spustit dolů na podlahu a volant je široce nastavitelný, takže si lze najít v autě ideální polohu za volantem. To vše utváří velmi dobrý dojem z celého vozu, s Golfem se zkrátka příjemně jezdí. Není to takový ten řidičský zážitek jako třeba z některých starších BMW, ale auto nemusí být zábavné a sportovní, aby řidiče bavilo a byl v něm rád. Stačí, když funguje naprosto učebnicovým způsobem, právě jako Golf.

Foto: David ŽídekPokud jde o koupi ojetiny, tak Golf VII je ještě poměrně mladé auto a neprojevuje se na něm sešlost věkem. Vybírejte podle svých možností a dobře si spočítejte, jestli nutně potřebujete diesel, u kterého se přeci jen mohou časem objevit poměrně drahé problémy. Benzinové motory TSI jsou po modernizaci spolehlivé, vždyť Golf přešel u jednotek 1.0 TSI, 1.2 TSI a 1.4 TSI na řemenové rozvody. Volkswagen vám bude tvrdit, že zapouzdřený řemen je doživotní, ale rozhodně mu věnujte pozornost a preventivně bude chtít jednou vyměnit. Jednotkám 1.8 TSI a 2.0 TSI sice zůstal řetěz, ale jedná se již o modernější a odolnější řešení. A benzinové Golfy mají většinou ještě málo najeto. U benzinových Golfů si dejte pozor na to, jak jde převodovka. Někteří řidiči jsou velmi agresivní a jsou schopni za pár let odrovnat spojku i převodovku. Automat DSG bývá ještě v dobré kondici, ale u sedmistupňového dodávaného k motorům s točivým momentem do 250 Nm hrozí po 100 000 km potřeba vysokých investic do nových spojek. Naše doporučení je buď motor 1.2 TSI, pokud nejezdíte často po dálnici, nebo jednotka 1.4 TSI, pokud máte rádi svižnější dynamiku (1.4 TSI má již nezávislé zavěšení vzadu, základní motory mají torzku) a zároveň kultivovanost. Benzinová TSI jezdí pohodlně za šest litrů, svižnější řidiči se vejdou do sedmi.

Ojetý Volkswagen Polo (od 2009) – když přemýšlíte, jaké auto do 100 tisíc korun
Velký test Volkswagen Tiguan (2008) - Ideální ojetina nejen na zimu
Testujeme ojetý kabriolet Volkswagen Golf – cena půjde asi nahoru
Ojeté MPV pro sedm lidí za dobrou cenu. Tohle je dobrá volba

Foto: David ŽídekDiesely za sebou mívají logicky vyšší nájezd. Testované auto to potvrzuje, ale pokud má Golf jasnou servisní historii, vlastně se není čeho bát. Je dobré ale myslet na to, že většina služebních aut má po třech letech na hrbu klidně 100 až 150 000 km. Při dodržování servisního plánu to ale nemusí vůbec nic znamenat. U silnějších dieselů pozor na stav manuálu a vůz nechte důkladně prověřit. Přeci jen je tu riziko drahých oprav a investic, třeba do filtru pevných částic. Většinou ale nezlobí a pokud je auto provozováno a servisováno správně, slibuje dlouhou životnost. Pozor ale na čiptuning a další neschválené úpravy, které se mohou na funkci filtru DPF projevit. U pochybných importů bez historie hrozí, že se jedná o tzv. „stočenku“. V Německu totiž také stáčení kvete, zejména u operativních leasingů se smluvně omezeným kilometrovým nájezdem. Po koupi ojetiny bychom doporučovali přejít na zkrácený servisní interval 15 000 km nebo jeden rok. Nezapomeňte také hlídat řemeny rozvodů a pomocných agregátů, olej v automatické převodovce (měňte ho po 60 000 km) a také třeba v Haldexu (rovněž nejpozději po 60 000 km nebo čtyřech letech). Lze předpokládat, že u kupovaného auta ještě nikdo nic takového nedělal.

Celkové hodnocení

Foto: David ŽídekVolkswagen Golf VII je prozatím velmi perspektivní ojeté auto. Je to mladší model, což se na jednu stranu projevuje velmi dobrým stavem většiny aut na trhu, na druhou stranu si ale za ně připlatíte. Nicméně proti ceníkovým cenám nových vozů stojí tříleté ojeté golfy zhruba 60 % toho, co byste jinak museli nechat u dealera. Vždyť za stejně vybaveného Golfa se stejným motorem byste dnes zaplatili skoro 600 000 korun. Takhle má člověk prakticky za polovic auto, které pořád vypadá jako nové. Mlladé ojetiny jsou vážně skvělá možnost, jak si dopřát moderní, kvalitní a spolehlivé auto za velmi výhodnou cenu. A vůbec, ten počáteční propad hodnoty už někdo zaplatil a vám pak bude hodnota tohoto auta klesat už jen pomalu. Je ale potřeba dodržovat servisní plán a autu věnovat péči. Jen tak si svou hodnotu udrží. Jakkoli bych osobně hledal spíše hatchback, benzinový motor a ještě raději s automatem, nebudu nikomu naftového Golfa v kombíku a s manuálem rozmlouvat. Je to snad nejlepší auto ve své kategorii.

 

Testujeme ojeté kombi Volkswagen Golf VII 1.6 TDI – ve své kategorii je bez konkurence

David Žídek

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.