Banální výměna stěračů může kvůli běžnému omylu skončit opravou za tisíce korun

Foto: Pixabay

Výměna stěračů byla kdysi záležitostí na pár minut. Ani dnes to není nic extra složitého, pravdou ale je, že když nevíte jak na to, můžete si u moderních vozů způsobit dost vysokou škodu.


Po zimě bude pravděpodobně hodně řidičů měnit stěrače. Pohyb gumových lišt po namrzlém okně jim totiž vůbec neprospívá a tak je možné, že již nebudou tak těsně přiléhat ke sklu, jako když byly nové. Dá se to vyřešit takovým trikem, ale většinou je lepší stěrače vyměnit. U starších vozů jejich majitelé vědí jak na to. Většinou stačí zvednout raménko stěrače, vykloubením lišty a jejím vytažením z plastové západky se pak celá lišta snadno vymění. Jiná situace je ale u moderních vozů. 

Zákazník nevysunul stěrače u svého Audi do servisní polohy a protože mu nešly přes hranu kapoty vyklopit, zkoušel to silou. Poškodil nejen raménka, ale i motorek a oprava ho vyšla skoro na deset tisíc korun
Jiří Studánka; Autoservis Plzeň 

Tam se totiž v drtivé většině případů musí stěrače přepnout do tzv. servisní polohy. Jenže ruku na srdce, kdo o tom ví a co víc. Kdo ví, jak stěrače do takové polohy dostat. A co to vlastně je, ta servisní poloha? „U moderních vozů jsou stěrače velmi často pod hranou kapoty a při jejich výměně je potřeba je nejdříve vysunout,“ říká Jiří Studánka, majitel malého autoservisu v Plzni. 

Každé auto má způsob vysunutí stěračů do servisní polohy nastaven jinak. Někde (například u Audi) je kvůli tomuto úkonu nutné jít do menu palubního počítače, někde (např. u starší Octavie) se používá trik se zapnutím stěračů a vypnutím zapalování v okamžiku, kdy jsou stěrače v horní úvrati. Pak je stačí jenom zvednout, vyměnit lišty, položist stěrače opět na sklo a zapnout zapalování. Stěrače by se měly vrátit do své nejnižší polohy. 

Jiný postup je například u moderních vozidel Škoda, kde je naopak potřeba zapnout zapalování, následně vypnout zapalování a ihned klepnout do páčky stěračů směrem dolů. Jestliže jste postupovali správně, stěrače se zastaví v téměř svislé poloze u „A“ sloupku a budete je moci pohodlně vyměnit. Nikdy se nesnažte vytáhnout stěrače silou, mohli byste poškodit nejen samotná raménka, ale také motorek stěračů. Následná oprava v servisu pak není zrovna nejlevnější.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.