Ojetiny v ceně do 50 tisíc korun rozhodně nelze doporučit. Jsou to auta na konci svého životního cyklu a poslouží většinou jen jako velká nouzovka. Našli jsme ale jeden model, který stojí za úvahu.
Ojetých aut v ceně kolem 50 tisíc jsou aktuálně na inzertních serverech přibližně 3 tisíce. Většinou jde o hodně ojeté a hodně staré modely, mnohdy bez platné technické kontroly, po havárii, s rezavou karoserií a motorem před smrtí. Objevili jsme ale jedno docela zajímavé auto, které při troše snahy za 50 tisíc skutečně koupíte a nemusí to být zrovna vrak, se kterým nedojedete ani do vedlejší vesnice. I auta za 50 tisíc mohou dobře posloužit
Naším tipem na slušné auto do 50 tisíc je Renault Thalia. V této cenové kategorii je jich aktuálně na trhu k dispozici přibližně 60, přičemž ty nejmladší kusy pocházejí z roku výroby 2012. Nejnižší deklarovný nájezd má potom kus z roku 2002, u kterého prodejce inzeruje nájezd cca 40 tisíc kilometrů. Je sice málo pravděpodobné, že by vůz za 18 let najel pouze 40 tisíc kilometrů, ale i taková auta se na trhu objevují.
Renault Thalia není žádný krasavec, za kterým se budou lidé ohlížet a ani si nikdy na něco takového nehrál. Je to prostě auto, které si klade za cíl dovézt svoji posádku na místo určení a nabídnout přiměřený komfort a slušný zavazadlový prostor. A to Thalia beze zbytku splňuje. Na druhou stranu Thalia poslední generace již rozhodně nebudila dojem laciného vozu, tak jak tomu bylo v době jejího uvedení na trh. Poslední generace modelu Renault Thalia nabídla například metalízu, hliníková kola a přední masku i víko zavazadlového prostoru ozdobené chromovou lištou. Standardní výbava verze LS Collection dále obsahuje například automatickou klimatizaci, palubní počítač, rádio s MP3 přehrávačem nebo mlhovky.
Thalie ale často sloužily jako vozy v autoškolách, autopůjčovnách nebo kurýrních službách. U auta za 50 tisíc asi nelze čekat precizně vyplněnou servisní knížku, přesto se při nákupu snažte zjistit alespoň základní servisní historii vozu. Nezapomeňte také na to, že byste měli mít ještě alespoň 5 tisíc korun na základní servis, jež byste autu měli po nákupu dopřát. Alespoň výměna oleje, filtrů a brzdových destiček by vaši pozornosti rozhodně neměla uniknout.