Topení v autě je zapnuté naplno, ale z výdechů jde do kabiny pouze vlažný vzduch. Příčin může být několik, často jde však o triviální záležitost a její náprava nestojí ani korunu
Zima stále ne a ne odejít a tak řidiči v našich končinách musí stále používat topení aby kabinu vytopili na příjemné klima. Občas se ale stane, že i po delší cestě a zahřátí motoru proudí do kabiny stále studený, případně pouze vlažný vzduch. Příčin může být několik a ceny za opravu různé, ale velmi často je příčinou toho, že z ventilace nejde teplý vzduch, drobnost, na kterou mnozí zapomínají i u domácího topení.
Stejně jako u domácího topení, je i topení v autě v drtivé většině případů řešeno teplou vodou, která se ohřívá díky teplotě motoru, který ve voze plní funkci domácího kotle. Jestliže je ale motor dostatečně zahřátý a přesto z výdechů nejde do kabiny teplý vzduch, může být příčinou zavzdušnění systému. Stejně jako u domácího topení, i v autě se může do systému dostat vzduchová bublina/kapsa, která potom znemožní proudění teplé vody. Často k tomu dochází při doplňování nebo výměně chladící kapaliny.
Jak odvzdušnit topení v autě vám poradí v každém autoservisu, pakliže si to tedy nechcete opravit sami. Někdy totiž stačí pouze otevřít víčko nádobky na chladící kapalinu, zahřát motor na provozní teplotu a systém by měl sám vzduch vypustit. Na některých vozech lze na hadici k topení nalézt ventilek, resp. odvzdušňovací ventil, kterým můžete vzduch vypustit. Vždy je potřeba držet se návodu ke konkrétnímu vozu.
Někdy ale může být příčinou vadný termostat nebo vodní pumpa. V takovém případě vám nezbyde nic jiného, než navštívit autoservis a nechat závadu odstranit odborníkem. Výjimkou není ani poškozená/nefunkční klapka, která „míchá“ teplý a studený vzduch nebo třeba ucpaný, případně poškozený radiátor. To jsou ale všechno závady, které, na rozdíl od odvzdušnění systému, bude drtivá řidičů nucena řešit návštěvou servisu.