Jednu z těchto chyb dělá v zimě v autě úplně každý řidič. Některé jsou opravdu nebezpečné

Foto: Pixabay

Na první pohled jsou to možná drobné chyby, ale v zimě mohou být některé z nich opravdu nebezpečné a mohu vás na pokutách přijít i na dost peněz.


Zima je pro řidiče asi to nejhorší možné období. Vyzkouší nejen jejich řidičské zkušenosti, ale také stav jejich auta. Navíc v našich končinách, kde se stále ošetřují namrzlé vozovky posypovou solí, dostávají podvozky aut pořádně zabrat. Drobné chyby se v zimním počasí násobí a některé z nich mohou být opravdu nebezpečné. Redaktoři Autobildu sepsali deset nejčastějších chyb a ruku na srdce, kdo alespoň jednou některou z nich neudělal? Přinášíme prvních pět prohřešků, které v zimě udělal někdy snad každý řidič. 

1.   Jízda bez zimních pneumatik 

Povinnost mít na vozidle zimní pneumatiky jsou sice upraveny zákonem, přesto je mnoho řidičů, kteří hřeší na mírné počasí a na voze nechává pneumatiky letní, i když vyráží na víkend do hor. Jenže nikdy nevíte, jestli slunečné počasí a deset stupňů nad nulou vydrží i do dalšího dne, kdy se budete z výletu vracet. Může vás zaskočit sněžení a potom je na problém zaděláno. Pamatujte také na to, že minimální hloubka dezénu u zimních pneumatik jsou 4 milimetry. Snadno si to můžete zkontrolovat padesátikorunovou mincí.

2.   Chladící kapalina s nedostatečným bodem mrazu 

Je to časté opomenutí většiny řidičů. Málokterý z nich si nechá v servisu změřit bod mrazu chladící směsi. Není výjimkou, že i v pětiletém autě je stále původní směs, navíc v průběhu let doplňovaná obyčejnou destilovanou vodou. Taková směs pak může zamrzat klidně už při teplotách jenom velmi mírně pod nulou. Riziko poškození motoru je v takovém případě enormně vysoké. 

Hladinu chladící kapaliny kontrolujte každý měsíc a bod tuhnutí alespoň jednou ročně před zimou
Jan Smékal, TestyOjetin.cz 

3.   Moc se nestaráte o autobaterii 

Každý řidič to ví, přesto především ve městech každodenně usedají za volant tisícovky z nich, aby s autem ujeli vzdálenost kratší než 10 kilometrů do práce, kde auto opět nechají stát na mrazu a odpoledne jedou stejných deset kilometrů zpátky. Při jízdě pak řidič využívá všech možných komfortních prvků, jako je vyhřívání sedadel, volantu i skel. Auto má samozřejmě zapnutá světla, mnohdy i mlhovky, hraje rádio, dobíjí se telefon. Přitom právě v zimě dostává baterie při studených startech pořádně zabrat a na kvalitní dobití potřebuje nejen delší cestu, ale také příznivější okolní teplotu. Jestliže jsou takové cesty nutností, měli byste baterii pravidelně dobíjet pomocí autonabíječky.

Odstranění námrazy z čelního skla zvládnete i bez škrabky za pouhých 30 sekund
Celoroční gumy se vyplatí, ale mohou se také pěkně prodražit
 

4.   Neřešíte kolik a jakou směs máte v nádržce na ostřikovače 

Pokud vám zůstal v nádržce na ostřikovače letní voňavý roztok, můžete se během cesty dostat do pěkné šlamastyky. Voda s vonnou esencí není určená pro zimní provoz a na promrzlém skle začne ihned namrzat. Čím víc budete stříkat a stírat, tím víc bude čelní sklo pokryté rosolovitou hmotou. Před zimou proto doplňte nádržku až po okraj nemrznoucí směsí a úplně nejlepší bude, když budete mít ještě jedno baleni v zavazadlovém prostoru. Při delší cestě, kdy bude mrholit vám určitě přijde vhod. Mimochodem – například v Německu vám za znečištěné čelní sklo hrozí pokuta 10 euro a při nehodě vám může být přičtena spoluvina. 

5.   Nedostatečně očistíte auto od sněhu a od ledu

Není to neobvyklý úkaz – proti vám jede auto a jeho řidič kouká pouze přes malý průzor, který si odškrábal na čelním skle. Na střeše deseticentimetrová vrstva sněhu, zadní okno a zrcátka pod pokryté ledovou krustou. Přitom řidič má povinnost auto očistit tak, aby z něj měl dokonalý výhled a aby odletující sního nebo kusy ledu neomezily nebo dokonce neohrozily ostatní účastníky silničního provozu. Také si uvědomte, že sníh a led může pokrýt různé senzory a kamery a některé systémy pak nemusí pracovat správně, nebo dokonce vůbec. 

Zítra si ukážeme dalších pět chyb, které řidiči v zimě dělají

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.