Častý názor, že klimatizace se zapíná jenom v létě, stojí za letními problémy s nefunkční klimatizací a zbytečnými náklady na její opravu. I v zimě je totiž nutné klimatizaci zapínat alespoň jednou týdně.
I když současné teploty už pomalu klesají pod bod mrazu, má zapínání klimatizace svůj důvod. Tím není samozřejmě vychlazení interiéru auta, ale zajištění její správné funkčnosti. Jestliže by klimatizace nebyla několik měsíců zapnutá, hrozí několik věcí. Především se začne v jejím chladícím okruhu i ve filtrech vytvářet podhoubí pro vznik plísní, roztočů a nepříjemných pachů, které si pak v létě pustíme plnou dávkou do interiéru. Dalším problémem je možnost poškození čerpadla, resp. kompresoru klimatizace. Jakmile není klimatizace zapnutá, mohou její některé části začít korodovat. Drobné částečky rzi se potom mohou dostat do čerpadla a poškodit ho. Navíc společně s chladícím médiem se do systému dostává také určité množství maziva, které je pro chod celého systému nezbytné. Pro kompresor to je totiž jediné mazivo, a jestliže by byl systém celou zimu vypnutý, může letní zapnutí klimatizace způsobit jeho poškození.
Dalším důvodem, proč i v zimě pouštět klimatizaci, je fakt, že její činnost pomůže jak topení, tak i rychlému odmlžení skel uvnitř vozu. Klimatizace totiž pomáhá ke snížení vlhkosti vzduchu, která právě zamlžení skel způsobuje. Majitelé automatických systémů mají v automatickém režimu situaci usnadněnou, majitelé starších systému s manuálním nastavováním teploty a proudění vzduch, musí klimatizaci zapnout manuálně, na což ale často zapomínají. Jakmile se z klimatizace začně linout nepříjemný zápach, je potřeba vyměnit filtr a v některých případech i celý systém vyčistit. Existuje mnoho přípravků, se kterými to lze zvládnout svépomocí, ale návštěva v servisu není finančně příliš nákladná a je lepší se svěřit do rukou profesionálům.