Málokdo ví, že vypnutí této funkce pomůže v zimě při rozjezdu nebo vyjetí ze závěje

Foto: Pixabay

Tuhle funkci má dnes v autě již skoro každý. Je to užitečný pomocník, ale někdy je potřeba ji vypnout, jinak s autem nehnete. Třeba při výjezdu ze závěje. U některých aut to už ale v podstatě nejde.


U nejmodernějších aut je vypnutí této užitečné funkce již skoro nemožné. Výrobci tím chtějí zamezit situacím, kdy by mohlo její vypnutí zapříčinit nehodu. V podstatě tím ale sbírají řidiči jeho svobodu stoprocentně ovládat své auto a také možnost pomoci si vypnutím této „vychytávky“ při složitějších situacích, jako je třeba snaha vyjet ze závěje nebo o rozjezd do kopce na zledovatělé vozovce.

A o jaké funkci že to mluvíme. Její zkratka je ESP (Electronic Stability Program) a jistě jste již o ní slyšeli. U některých značek a modelů má tato funkce jiné označení, např. Jde o elektronickou stabilizační funkci, která má zamezit tomu, aby se auto dostalo do smyku. ESP funguje zjednodušeně řečeno tak, že při vyhodnocení krizové situace sníží elektronika točivý moment motoru a přibržďuje jednotlivá kola. To pomáhá především při nebezpečí vzniku smyku. Někdy je ale taková funkce kontraproduktivní.

Plyn je na podlaze, ale auto moc nejede. Oprava se přitom často vejde do několika stokorun
Leštění zažloutlých světel zubní pastou je nesmysl. Šmirgl ale funguje skvěle

Jde především o situace, ve kterých může elektronika vyhodnotit data z různých řídících jednotek vozu tak, že prostě zasáhne. Jenže taková situace může nastat například i při obyčejném vyjíždějí ze závěje. Tehdy se může stát, že systém zabrání prokluzu kol, což může v některých případech způsobit paradoxní situace, kdy se auto v podstatě nehne. Velmi často proto pomůže, když v takové situaci funkci vypnete.

Další chvílí, kdy ESP vypnout je výměna kola po defektu. Tedy pouze v tom případě, že kolo vyměníte za dojezdové, které má mnohem menší rozměry než kolo standardní. I v takovém případě mohou do řídící jednotky ESP proudit informace, které ji budou nutit zasáhnout, ačkoliv k žádné krizové situaci nedochází. Jakmile namontujete původní pneumatiku ESP opět zapněte. Nicméně ve většině případů se ESP zapne samo. Někdy po opětovném nastartování vozu, jindy po několika desítkách sekund od jeho vypnutí

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.