Zloději automobilových disků jsou neskutečně rychlí. Odcizí je do minuty, i když jsou zabezpečeny bezpečnostními šrouby. Často u toho navíc zničí celý automobil
Bezpečnostní šrouby na kola jsou výborná věc. Jestliže ale máte kola, o která zloděj opravdu hodně stojí, nic ho nezastaví. Maximálně ho to trochu zdrží. I tak ale údajně zvládne sundat jedno kolo do pouhé minuty. Kola jsou většinou kradena na zakázku a zloděj proto bývá velmi slušně vybaven různými adaptéry a nástroji, kterými matice, resp. šrouby, bez problémů vytočí.
Jenže jakkoliv má profesionální vybavení na vytočení šroubů, na zvednutí auta mívá často pouze obyčejný a co nejlevnější hydraulický hever, tzv. panenku. Je malý, neváží více jak 3kg a zvedne vozy o hmotnosti do 2 tun. Taková panenka navíc často nestojí více jak 400 korun, což je pro zloděje velmi důležité. Hever totiž většinou pod autem nechá.
Zloději jde při krádeži kol hlavě o to, aby auto zvedl co nejrychleji. Vůbec neřeší, kam hever umístí a zda auto poškodí. Umístí-li ale hever mimo tzv. zvedací bod, který je určen výrobcem, může auto poškodit poměrně zásadně. Někdy dokonce tak, že se auto může stát během pár sekund nepojízdným vrakem. Zvedací body totiž bývají na zpevněných místech, například na spojnici prahu a podlahy.
Jestliže ale zloděj umístí panenku například doprostřed prahu, aby zvedl naráz celou stranu auta, může se snadno stát, že zvedací píst projede prahem a podlahou jako nůž máslem. V horším případě se může celý práh ohnout nebo zbortit. Známy jsou i případy, kdy zloděj nesprávným umístěním heveru za kolo poškodil brzdový systém nebo misky tlumičů. Oprava je potom finančně dost náročná a samozřejmě to ovlivní i zůstatkovou cenu auta.
Dalším problémem je právě kvalita samotných heverů. Bývají to ty nejlevnější výrobky, protože zloděj na nich auto bez kol nechá stát, což to mu trochu sníží výdělek z krádeže. Takové levné hevery ale mnohdy auto neudrží ve stabilní poloze, tím spíše, když je hever umístěn mimo zmíněné zvedací body. Může se proto stát, že auto z heveru spadne, což může způsobit poškození podvozku, brzdového systému nebo náprav.
Doporučení odborníků je jasné – používat bezpečnostní šrouby a to nejlépe dva rozdílné na každé kolo. Není to sice nepřekonatelná překážka, ale jestliže nejsou vaše kola skutečně unikátní, je dost pravděpodobné, že si zloděj vybere jiná, méně zabezpečená.