Při krádeži disků zloději velmi často zničí celý automobil. Zcela zbytečně

Foto: Jiří Soukup

Zloději automobilových disků jsou neskutečně rychlí. Odcizí je do minuty, i když jsou zabezpečeny bezpečnostními šrouby. Často u toho navíc zničí celý automobil


Bezpečnostní šrouby na kola jsou výborná věc. Jestliže ale máte kola, o která zloděj opravdu hodně stojí, nic ho nezastaví. Maximálně ho to trochu zdrží. I tak ale údajně zvládne sundat jedno kolo do pouhé minuty. Kola jsou většinou kradena na zakázku a zloděj proto bývá velmi slušně vybaven různými adaptéry a nástroji, kterými matice, resp. šrouby, bez problémů vytočí.

Jenže jakkoliv má profesionální vybavení na vytočení šroubů, na zvednutí auta mívá často pouze obyčejný a co nejlevnější hydraulický hever, tzv. panenku. Je malý, neváží více jak 3kg a zvedne vozy o hmotnosti do 2 tun. Taková panenka navíc často nestojí více jak 400 korun, což je pro zloděje velmi důležité. Hever totiž většinou pod autem nechá.

Vysokou spotřebu u auta lze vyřešit i bez šarlatánských vynálezů. Není to nic složitého.

Zloději jde při krádeži kol hlavě o to, aby auto zvedl co nejrychleji. Vůbec neřeší, kam hever umístí a zda auto poškodí. Umístí-li ale hever mimo tzv. zvedací bod, který je určen výrobcem, může auto poškodit poměrně zásadně. Někdy dokonce tak, že se auto může stát během pár sekund nepojízdným vrakem. Zvedací body totiž bývají na zpevněných místech, například na spojnici prahu a podlahy.

Jestliže ale zloděj umístí panenku například doprostřed prahu, aby zvedl naráz celou stranu auta, může se snadno stát, že zvedací píst projede prahem a podlahou jako nůž máslem. V horším případě se může celý práh ohnout nebo zbortit. Známy jsou i případy, kdy zloděj nesprávným umístěním heveru za kolo poškodil brzdový systém nebo misky tlumičů. Oprava je potom finančně dost náročná a samozřejmě to ovlivní i zůstatkovou cenu auta.

Dalším problémem je právě kvalita samotných heverů. Bývají to ty nejlevnější výrobky, protože zloděj na nich auto bez kol nechá stát, což to mu trochu sníží výdělek z krádeže. Takové levné hevery ale mnohdy auto neudrží ve stabilní poloze, tím spíše, když je hever umístěn mimo zmíněné zvedací body. Může se proto stát, že auto z heveru spadne, což může způsobit poškození podvozku, brzdového systému nebo náprav.

Doporučení odborníků je jasné – používat bezpečnostní šrouby a to nejlépe dva rozdílné na každé kolo. Není to sice nepřekonatelná překážka, ale jestliže nejsou vaše kola skutečně unikátní, je dost pravděpodobné, že si zloděj vybere jiná, méně zabezpečená.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.