Byl to nervák, ale zjistili jsme, kolik kilometrů ujede Fabia, když má „prázdnou“ nádrž

Foto: Jiří Soukup

To, že číslo na displeji ukazuje nulový dojezd, ještě neznamená, že jste odsouzeni k okamžitému zastavení a putování s kanystrem k nejbližší benzínce. Zjistili jsme to při nedávném testu nové Fabie


Hned na začátku ale musíme uvést, že cílem našeho testu nebylo zjišťovat, kolik se dá ujet na prázdnou nádrž. Při cestě z rakouských hor, kam jsme se čtvrtou generací modelu Škoda Fabia vyrazili, nás ale zastihla nepříjemná situace. Horská benzínová pumpa, kde jsme plánovali načerpat benzín, byla bez elektrického proudu, a majitelé ji až do druhého dne zavřeli. Natankovat tedy v žádném případě nešlo. V tu chvíli však zbývalo podle počítače palivo na posledních deset kilometrů. Dojedeme ale k další pumpě, která je podle navigace 64 kilometrů daleko? Zdálo se, že jsme v pěkné kaši.

Nezbývalo než to risknout. Do druhého dne jsme ve vesničce čekat nemohli, takže jsme plni obav vyrazili na cestu. Ta měla sice klesající profil, vraceli jsme se totiž zpátky do údolí, přesto se zdálo, že ujet 62 kilometrů ve chvíli, kdy počítač ukazuje dojezd pouhých 10 kilometrů, je mise odsouzená k neúspěchu. Na internetu jsme ale načetli, že zahraniční kolegové ujeli s Fordem Mondeo ještě skoro 100 kilometrů, ačkoliv palubní počítač už ukazoval jen vodorovné čárky, tedy nulový dojezd.

Testovaná Fabia měla možnost volby jízdních režimů. Zvolili jsme tedy mód „Eco“, vypli rádio, a vyrazili na cestu. Pedál plynu jsme jen tak „hladili“ a nepřekročili rychlost 60km/h. Pod kapotou jsme měli motor 1,0 TSI 81kW a sedmistupňový automat DSG. Během týdenního cestování jsme se dostali na spotřebu 5l/100km, ale teď jsme ji potřebovali ještě trochu srazit. Smůlu jsme měli v tom, že jsme jeli za hustého deště, takže jsme svítili i zadní mlhovkou a stěrače jely na nejvyšší rychlost. V takové situaci se hodí každý ušetřený centilitr.

Ukázalo se ale, že v nádrži ještě něco bylo a také, že palivové potrubí asi nějaký ten decilitr také pojme. K další benzínové pumpě jsme totiž dorazili bez toho, že by nám motor zhasl. Můžeme tedy s klidným srdcem potvrdit, že jestliže u Fabie s testovanou motorizací svítí dojezd 0 kilometrů, dá se s ní při velmi ekonomické jízdě ještě cca 50 kilometrů urazit. Rozhodně to je ale bez záruky (jeli jsme hodně z kopce) a nikomu nedoporučujeme to zkoušet.

Máte podobnou zkušenost? Kolik kilometrů jste s autem ujeli, když počítač ukazoval nulový dojezd? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.