Požadavky na výbavu ojetých aut jsou různé. Mezi nejžádanější prvky výbavy ale nepatří ani panoramatická střecha, klimatizace, nebo moderní navigační systém. Zákazníci chtějí na autě kus obyčejného železa
Zdá se to zvláštní, ale podle statistiky nizozemské společnosti Continews, která analyzovala data portálu Gaspedaal, nepatří mezi nejžádanější prvky výbavy u ojetých aut, inzerovaných právě na tomto portálu, žádné komfortní funkce. Tedy ani klimatizace, panoramatická střecha, kožená sedadla, nebo třeba moderní navigační systém. Nizozemští řidiči totiž nejvíce poptávají tažné zařízení. Je však velmi pravděpodobné, s ohledem na fakt, že Češi jsou národem chatařů a chalupářů, že i v Česku bude tažné zařízení velmi vyhledávaným doplňkem u ojetých aut. Relevantní statistika ale k tomuto výbavovému prvku není bohužel k dispozici
Proč právě tažné zařízení? Odpověď je poměrně jednoduchá. Nizozemsko je totiž zemí zaslíbenou cyklistice a karavaningu. Jakmile překročíte hranice mezi Německem a Nizozemím, okamžitě si toho všimnete. Skutečně, skoro každé auto tam má tažné zařízení, na které lze namontovat buď nosič kol, nebo zapřáhnout karavan a vyrazit na výlet. Že je obliba karavanů v Nizozemsku obrovská, svědčí i každoroční prodej přibližně 20 tisíc karavanů.
A jaké jsou další prvky výbavy, které Nizozemci u ojetých aut požadují? Na dalších místech se už žádné překvapení nekoná. Na druhém místě skončila automatická klimatizace, na třetím panoramatická střecha a „bramborovou“ medaili získalo kožené čalounění interiéru. Trochu překvapivá je ale pozice číslo deset. Tu totiž „získaly“ parkovací senzory. Vzhledem k tomu, že tohle je dávno již standardní výbavou u drtivé většiny aut, je překvapivé, že se senzory dostaly takto vysoko.
Podobná ucelená statistika zatím není v Česku k dispozici, ale dá se předpokládat, že by se od té nizozemské příliš nelišila. Je ale pravdou, že minimálně u prémiových značek jsou čeští zákazníci přeci jen mnohem náročnější. Zatímco v Německu nebo ve zmíněném Nizozemsku se vozy prémiových značek bez problémů prodávají i v základní výbavě, v Česku se prodávají spíše vybavenější verze. Není proto vůbec výjimkou, když si zákazník nakonfiguruje vůz, jehož příplatková výbava zvýší ceníkovou cenu auta o několik stovek tisíc.
Bez jaké výbavy byste se ve svém autě neobešli? Napište nám do diskuze.