Na českém trhu velmi chybí levné vozy. Jeden takový představí ještě letos automobilka Škoda. Jmenuje se Slavia, nicméně ani přes takto slavné české jméno se na našem trhu neobjeví
Jméno sice odkazuje na první jízdní kola, která vyráběli zakladatelé společnosti Václav Laurin a Václav Klement, vůz je ale určen výhradně pro indický trh. Nový sedan v segmentu A0 tak připomíná počátky automobilky. Od roku 1896, tedy rok po založení společnosti, začali Václav Laurin a Václav Klement pod obchodním názvem Slavia úspěšně prodávat svá první vlastní jízdní kola. Nová Škoda Slavia tak opět představuje začátek nové éry, tentokrát na indickém trhu. Sedan, který bude v Indii představen ještě v tomto roce, tak na tamním trhu doplní velmi oceňované vozy Octavia a Superb.
Zac Hollis, vedoucí Škoda Auto India, říká: „Škoda má bohatý mezinárodní odkaz přesahující 125 let. Název Slavia reprezentuje počátky úspěšného příběhu, ve kterém se Škoda Auto stala jednou z nejúspěšnějších automobilek. Tento tradiční název tak nyní opět představuje začátek nové éry značky Škoda, tentokrát na indickém trhu. Slavia bude ztělesněním perfektní kvality zpracování, spolehlivosti a zážitku z jízdy. Na indickém trhu chceme výrazně růst a Slavia sehraje ve splnění tohoto cíle klíčovou roli.“
Škoda Slavia je po SUV Kushaq, které bylo představeno na jaře, druhým modelem značky Škoda speciálně vyvinutým pro Indii. V rámci projektu INDIA 2.0 zodpovídá společnost Škoda Auto za všechny aktivity koncernu Volkswagen na indickém trhu. Tento projekt zahrnuje modelovou ofenzívu celkem čtyř nových kompaktních vozů. Vozy Kushaq, Slavia a dva modely značky Volkswagen jsou postaveny na platformě MQB-A0-IN, kterou Škoda speciálně upravila pro potřeby indického trhu. Samotná výroba bude až z 95 % lokalizovaná.
Název Slavia odkazuje na počátky společnosti Škoda Auto. V roce 1895 začínali zakladatelé společnosti, Václav Laurin a Václav Klement, v Mladé Boleslavi nejprve s opravami jízdních kol. Brzy poté navrhli vlastní jízdní kola a od roku 1896 je úspěšně prodávali pod značkou Slavia. Jméno nového sedanu určeného pro indický trh je poctou počátkům společnosti Škoda Auto. Zatímco Škoda Kushaq vychází z indických tradic, Slavia symbolizuje úzké propojení indoevropské tradice a české a indické kultury.
Jízdní kola vyráběná v Mladé Boleslavi pod obchodním názvem Slavia byla na počátku 20. století zárukou spolehlivosti, cenové dostupnosti a vynalézavosti. Tyto vlastnosti charakterizují i dnes Simply Clever filozofii značky Škoda. Jméno Slavia se také brzy stalo synonymem kvality a inovace. Stejné označení se ujalo rovněž pro motocykly, představené Laurinem a Klementem v roce 1899. Po více než 120 letech ztělesňuje tyto ideály nová Škoda Slavia a v Indii skvěle doplňuje modely Octavia a Superb, které si zde za posledních dvacet let získaly uznání. Nový sedan Slavia bude elegantní, výkonný a bezpečný, jak indičtí zákazníci od značky Škoda očekávají.
Rok 2021 je pro Škoda v Indii rokem expanze. V rámci projektu INDIA 2.0 investoval koncern Volkswagen jednu miliardu eur do vývoje čtyř nových modelů (2 modely Škoda a dva modely Volkswagen). Navzdory pandemii Covid-19 má nová Škoda Kushaq za sebou úspěšný start. Od uvedení na trh v červenci 2021 registruje automobilka již více než 10.000 objednávek. Díky novému vozu Slavia se v Indii očekává výrazný nárůst prodeje. Indický trh hraje v růstové strategii značky Škoda významnou roli.
Škoda Auto orientovala vývoj modelů Kushaq a Slavia v Indii na rychle se měnící očekávání indických zákazníků, pro které jsou důležité zejména náklady, dojezd a komfort. Zároveň Škoda Auto investuje v Indii do rozšiřování dealerské sítě: v současné době je česká značka zastoupena ve více než 100 městech se 165 prodejními a servisními místy. Do konce roku 2022 se počet poboček zvýší na 225.