Mercedes-AMG E 53 bude nově plug-in hybrid s novým agresivním vzhledem, rozsáhlou úpravou podvozku a stejným výkonem jako starý model E 63 s motorem V8.
Třída E s pohonem všech kol, která byla představena v roce 2016 jako model E 63, si ponechává svůj 3 litrový šestiválec, ale dostane také velký výkon od nového elektromotoru. Díky němu se celkový výkon vyšplhá až na 603 koní.
Samotný motor dosahuje výkonu 442 koní a až 161 koní dodává elektromotor, který je integrován do devítistupňové automatické převodovky. To dává v běžném provozu kombinovaný výkon 577 koní a 553 N.m
Obrovský výkon
Volitelný paket AMG Dynamic Plus však uvolní plný výkon 603 koní. A to ve chvíli, kdy řidič zapne funkci "race start", která optimalizuje výkon. Maximální rychlost je poté v tomto autě (bez omezovače) 280 km/h. Plug-in hybrid je vybaven 21,2kWh baterií (použitelnou), která umožňuje dojezd až 62 km pouze na elektřinu a kterou lze dobít z 11kW domácí nabíječky za přibližně šest hodin. Na přání se dodává 60kW rychlonabíječka, která nabíjení zvládne z 10 na 80 % za 20 minut. Rekuperační brzdový systém vozu může baterii dobíjet výkonem až 120 kW, což je o 32 kW více než u nového modelu Porsche Panamera S E-Hybrid. Úroveň rekuperace lze v hybridním režimu měnit pomocí pádel pod volantem.
Vizuální změny
Vizuální změny oproti standardní třídě E zahrnují osvětlenou mřížku chladiče specifickou pro AMG, rozšířené podběhy předních kol pro přizpůsobení širšímu rozchodu kol, větší vstupy vzduchu, výrazný zadní difuzor, spoiler a čtyři koncovky výfuku. V interiéru má E 53 standardně čalouněná sedadla se syntetickou kůží, dřevěné obložení na zakázku a volant AMG s 12,3palcovým displejem pro řidiče a 14,4palcovou obrazovkou infotainmentu. Na přání je k dispozici obrazovka Mercedes Superscreen, která poskytuje spolujezdci vpředu vlastní rozhraní infotainmentu s přístupem k hrám, streamovacím službám a různým nastavením v kabině.