Projet v současných dnech Prahou je téměř nemožné. Ucpané jsou snad všechny silnice a ulice, a to včetně těch vedlejších. Podle dopravních odborníků to však nadcházející volby bohužel asi nezmění .
Přímo centrem hlavního města totiž vede severojižní magistrála, která navazuje na dálnici D1 a pokračuje k dálnici D8. Spojení s dálnicí D10 nebo D11 má zase zajistit Jižní spojka, dálnici D5 propojuje s ostatními úseky Barrandovský most. Na těchto místech jsou dopravní zácpy poměrně běžné a asi nikoho nepřekvapí, pokud se do hustého provozu dostane v době odpolední nebo ranní dopravní špičky a jestliže v takové zácpě stráví pár minut navíc.
V současné době ale není výjimkou, jestliže řidiči průjezdem Prahy stráví více než dvě hodiny, v minulém týdnu se našemu redaktorovi dokonce „poštěstilo“ jet z Nových Butovic na Černý most plných 196 minut. Celá Praha byla totálně neprůjezdná kvůli drobným nehodám v zúžených místech na Jižní spojce a v tunelu Blanka. To se stává. Jenže, jsou-li v opravě současně v podstatě všechny průtahy Prahou včetně možných objízdných tras, je jasné, že dojde ke kolapsu.
Opravuje se Jižní spojka, objízdná trasa přes Švehlovu ulici je také v rekonstrukci, opravují se tramvajové pásy a ulice ve Strašnicích, nábřeží u Letenského tunelu a mnoho dalších vytížených úseků. Na vině je pravděpodobně nekompetentní plánování jednotlivých úseků a totální ignorace potřeb Pražanů a návštěvníků hlavního města používat ke svým cestám automobil.
Doporučení pražského magistrátu, aby lidé přesedli z automobilů na městskou hromadnou dopravu, není úplně v souladu s jejím zdražením ani se zdražením parkování P+R u stanic metra. Ukazuje se navíc, že současnou dopravní situaci v hlavním městě se snaží někteří představitelé státu využít ve svůj prospěch v předvolební kampani. To ale běžného Pražana nezajímá. Ten se chce pohodlně a včas dostat do práce, k lékaři nebo do školy.
Podle dopravních odborníků jsou však opravy nutné a případné nová vláda nebo vedení pražského magistrátu s tím asi nic neudělá. Stavby jsou již v běhu a nebude v silách žádné vlády ani představitelů města toto změnit. Jedinou šancí tak bude zřejmě tlak na dodavatelské firmy, které opravy provádějí. Pohled na stojící stavební stroje bez obsluhy, která pokuřuje nebo kouká do mobilního telefonu, totiž není nic neobvyklého.
Proč se třeba neopravuje také ve večerních nebo nočních hodinách, jak to vidíme často v zahraničí? Tady mají zadavatelé oprav skutečně velké rezervy a uvidíme, zda se to po volbách změní.
Jaké máte zkušenosti se současnou dopravní situací v Praze? Napište nám do diskuze