Škoda Octavia RS měla v první generaci 180 koní, ta dnešní až 245. Stojí ale o cca 400 tisíc více

Foto: Favcars; ŠKODA Auto; Jan Smékal

Octavia RS je v rámci modelu velmi úspěšnou verzí. Nutno ale říci, že v současné době také velice drahou. Zatímco první generace se ve verzi liftback prodávala za cenu cca 681 tisíc korun, současnou generaci pořídíte za 1.059.900,-Kč.


První generace

Škoda Octavia RS se do nabídky dostala s modernizací první generace v roce 2000, o dva roky později následoval i „eresový“ kombík. Sportovní verze dostala jinou příď, nově tvarované světlomety a úplně novou palubní desku. Přeplňovaná osmnáctistovka o výkonu 132 kW (180 koní) z auta udělala jednoznačně nejrychlejší model řady Octavia – RS se umělo rozhýbat až na 235 km/h. Proto vůz dostal silnější brzdy, dodatečné výztuhy karoserie, tužší tlumiče nebo jinak uložený přední stabilizátor.

Druhá generace

Foto: Favcars; ŠKODA Auto; Jan SmékalV roce 2006 přišla inovovaná Škoda Octavia RS. Dostala dvoulitrový turbomotor o výkonu 147 kW (200 koňských sil), který umožňoval maximální rychlost 240 km/h – a to i přesto, že auto o 150 kilogramů ztěžklo. Na svědomí to měla mimo jiné nová šestistupňová převodovka. Alternativou byl poprvé i dvouspojkový automat DSG a na své si přišli i milovníci nafty – k mání byl motor TDI o výkonu 125 kW (170 koní) s maximální rychlostí 224 km/h. Druhá generace přinesla i větší robustnost, lepší odhlučnění a celkově pohodlnější jízdu.

Třetí generace

Foto: Favcars; ŠKODA Auto; Jan SmékalVývojový skok mezi druhou a třetí generací byl asi nejmarkantnější. Úprav doznala geometrie podvozku a výkon postupně stoupal ze 162 na 169 a později dokonce na 180 kW (220, 230 respektive 245 koní). I v této generaci byl k dispozici vznětový motor o výkonu 135 kW (184 koní), kožený interiér a vůbec poprvé ve vozech Škoda byla spodní část volantu zploštělá. Od roku 2015 byla naftová verze k dispozici i s pohonem všech kol.

Čtvrtá generace

Foto: Favcars; ŠKODA Auto; Jan SmékalTo, co ke konci cyklu měla třetí generace v základu – tedy 180kilowattový benzinový motor a středový diferenciál s řízenou svorností – zůstalo i všem benzínovým vozům zatím poslední generace. Stejně výkonný je i plug-in hybrid RS iV, u kterého spolupracují elektromotor s výkonem 85 kW a čtyřválec 1.4 TSI se 110 kW. Třetí možností je turbodiesel s výkonem 147 kW (200 koní).

V současné době je však na webových stránkách možno nakonfigurovat pouze verzi s benzínovým motorem 2,0 TSI 180 kW. Hybrid ani diesel není aktuálně v nabídce. Benzínový dvoulitr začíná na ceně 1.059.900,-Kč, nicméně stačí pár příplatků, například žlutá barva Sprint (34.000,-Kč), sportovní sedadla Suedia (55.000,-Kč), adaptivní podvozek DCC (25.000,-Kč), klima paket Premium (20.000,-Kč), nebo například 19“ kola Altair (14.000,-Kč) a rázem jste s cenovkou na 1.200.000,-Kč. Tím však možnosti příplatků rozhodně nekončí.

Nejnovější Octavia RS ovšem boduje také designem. Elegantní a přitom navýsost sportovní linie podtrhují černé doplňky, které vynikají třeba v kombinaci se zeleným lakem Mamba. Uvnitř pak vládne Alcantara a karbonové obložení, Virtuální Kokpit s úhlopříčkou 10,25 palce, ambientní osvětlení, Head-up displej nebo sportovní multifunkční volant.

Máte nějakou osobní zkušenost s modelem Octavia RS jakékoliv generace? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.