Přišla ke svému autu a před předním nárazníkem měla nacouvaný starý VW Passat ve vzdálenosti maximálně jednoho centimetru. Mohla sice zavolat policii, která by bezpochyby nařídila odtah, vyřešila to však po svém.
V Praze to není zase tak nezvyklá situace. Ve snaze zaparkovat svoje auto se mnozí řidiči snaží nacouvat i do těch nejmenších míst, která jsou k dispozici. Prasklé plastové rámečky a zprohýbané registrační značky by mohly vyprávět. Jindy zase, ve snaze aby parkující řidiči nezasahovali přední částí svého vozu například do výjezdu z garáže, nacouvají na vozidlo za nimi tak natěsno, že je pro řidiče zadního vozu potom téměř nemožné z daného místa vyjet. To byl i případ mladé řidičky, která zaparkovala svoje auto v jedné z pražských ulic. Před ní bylo místo tak na malou Fabii nebo třeba Renault Clio. Přesto se před ní nacpal řidič s mnohem delším Volkswagenem Passat. Aby ale nezasahoval přední částí svého vozu do výjezdu z garáže, nacouval na modrou Scalu tak natěsno, že mezera mezi auty činila cca 1 centimetr. A protože ani za Scalou nebylo zrovna místa nazbyt, vyvstala pro majitelku Scaly otázka jak situaci vyřešit.
Chápu, že je v Praze na parkování málo místa, ale zaparkovat sobecky na úkor jiného řidiče mi přijde krajně bezohledné
Milada V.; Řidička modré Scaly
Slušní řidiči v takové situaci nechávají vyřazenou rychlost, aby šlo auto snadno o pár centimetrů posunout. Tohle ale bohužel nebyl ten případ. Řidič Passatu měl zařazenou rychlost, takže s autem nešlo pohnout ani o kousek. Nabízela se možnost zavolat policii, protože situace skutečně zaváněla porušením zákona 361/2000 Sb. a jeho ustanovení o parkování, resp. o zákazu tvořit stojícím vozidlem překážku silničního provozu, a požádat o odtah vozu. Mladá řidička se ale rozhodla jinak.
Vyřadila u svého vozu rychlost a společně s partnerem posunuli Scalu na milimetr k vozu, který stál za nimi. „Pod plynem bych si na to asi netroufla, bylo to opravdu pár centimetrů a rozhodně jsem nechtěla poškodit ani svoje auto, ani to za mnou,“ vysvětluje neobvyklý postup Milada V. a pokračuje: „Takhle jsme mojí Scalu v podstatě „nalepili“ na auto za námi bez toho, že bych riskovala jakýkoliv kontakt“. Pak stačilo podle Milady nastartovat auto aby fungoval posilovač, otočit volantem, vypnout motor a postup zopakovat i při pohybu dopředu. To celé ještě dvakrát zopakovali a auto bylo venku.
„Za dvě, nebo tři minuty jsme z toho byli venku“, popisuje Milada, jak situaci nakonec vyřešila. Podle ní je ale hulvátské, že řidiči obou aut, jak před ní, tak i vzadu, nenechali mezi nárazníky nějakou přiměřenou mezeru. „Auto za námi nám sice nechalo asi 20 centimetrů, ale vzhledem k tomu, že to přední maximálně jeden, bylo pro mě obtížné se z toho dostat. Zajímalo by mě, jestli by řidič Passatu s mojí Scalou z takové šlamastyky vyjel. Spíš si ale myslím, že se někde smál u okna za záclonou“, uzavírá Milada.
Jak byste podobnou situaci řešili vy? Napište nám do diskuze.