Dealeři nových aut nemají téměř co prodávat. Únorové registrace nových aut byly nejhorší za posledních 8 let a byly dokonce nižší než počet dovezených ojetých automobilů. Mezi ojetinami však zatím vedou auta starší 10 let
V období 1‑2/2022 bylo v ČR registrováno celkem 30 488 nových osobních automobilů, 2 347 lehkých užitkových automobilů, 192 autobusů, 1 285 nákladních vozidel, 2 120 motocyklů. Za stejné období minulého roku to bylo 29 481 osobních automobilů, 2 480 lehkých užitkových automobilů, 337 autobusů, 1 105 nákladních vozidel a 1 426 motocyklů. Celkově registrace nových osobních automobilů vzrostly oproti 1‑2/2021 o 3,42% (z 29 481 ks na 30 488 ks, tj. o 1007 ks). (Oproti stejnému období r. 2020 jsou o 16,5% nižší.)
Z hlediska paliva vede benzín s 64,34%, podíl nafty tvoří 26,41%. Registrace vozů s alternativním pohonem stouply oproti loňsku o 68% (5 527 vs. 3 288). Počet registrovaných elektromobilů vzrostl o 40,7% (z 349 na 491 ks). Plug-in hybridní vozy vzrostly meziročně o 9,9% (ze 445 na 489 ks). Podíl firemních automobilů činí letos 73%, privátních 27%.
Počet dovezených ojetých osobních automobilů vzrostl meziročně o 26,5% na 28 025 ks. Jejich průměrné stáří je 10,4 roku, přičemž podíl vozidel starších 10 let činí 51,08%, z toho starších 15 let je 22,42%. Současná situace na trhu s novými i ojetými automobily tak bohužel nahrává dovozu spíše starších aut, o které není na západ od našich hranic velký zájem. Mnohdy však jde o vozy ve špatném technickém stavu s nájezdem vyšším než 500 tisíc kilometrů.
Odborníci proto při nákupu ojetého vozu doporučují nakupovat z prověřených zdrojů a vždy si nechat vůz zkontrolovat odborníkem, který dokáže určit i přibližnou výši finančních nákladů na nutné opravy. V některých případech totiž může cena nutných oprav přesáhnout cenu auta samotného. Především u aut v cenové kategorii do 50 tisíc to v případě poruch motoru nebo převodovky nemusí být vůbec nic výjimečného.