Ačkoli by se dalo očekávat, že český a slovenský trh ojetých automobilů budou velmi podobné, ve skutečnosti jsou mezi nimi, respektive nabídkou ojetých aut, velké rozdíly
Na Slovensku se loni prodávala v průměru o téměř rok starší auta než v Česku, kde auta vykazovala průměrných 9,5 roku, zatímco na Slovensku to bylo 10,2 roku. Vyššímu stáří pak odpovídala i nižší průměrná cena za ojeté vozidlo, která loni na Slovensku činila 8700 eur, zatímco na českém trhu dosáhla 259 000 Kč.
Dalším významným rozdílem bylo procentuální zastoupení aut s naftovým motorem. V České republice byl loni jejich podíl 52,5 %, zatímco na Slovensku 63,8 %. Z hlediska paliva nebyl mezi oběma zeměmi rozdíl jen v tom, že se na Slovensku ve větší míře prodávala vozidla na naftu. Podíl aut s alternativním pohonem zde činil zhruba tři pětiny podílu takových aut na českém trhu. Český trh ojetých automobilů byl z hlediska paliva více diverzifikován.
Z hlediska ujetých kilometrů se na Slovensku prodávalo více aut, která měla najeto přes 200 000 km (27 % vs. 20 %) a naopak výrazně méně aut s nájezdem do 100 000 km (27 % vs. 36 %). Průměrný nájezd u aut na českém trhu činil 156 000 km, zatímco u našich východních sousedů 161 000 km.
Při pohledu na nejprodávanější modely ojetých aut je třeba říci, že slovenský trh je více diverzifikován než ten český, neboť podíl deseti nejprodávanějších modelů zde činil 27 %, zatímco na českém trhu zaujímaly 31 %. Zároveň se na Slovensku více prodávaly ojeté luxusní vozy. Na českém trhu se do deseti nejprodávanějších aut loni tradičně probojovalo jen BMW řady 3 s podílem 1,6 %, zatímco na Slovensku měly tyto vozy podíl 3,4 % a umístily se na třetí pozici nejprodávanějších ojetých vozů. Do desítky se zde vešel i Mercedes třídy C s podílem 1,5 %. Populární je zde mezi ojetými vozy také Opel Astra, který se umístil na šesté pozici. V Česku mezi nejprodávanější vozy nepatří. Na českém trhu je naopak výrazně silnější značka Volkswagen, jejíž modely Passat a Golf se umisťují tradičně do pátého místa, a do desítky se vešel i model Touran. Na Slovensku se mezi neprodávanější vozy značky Volkswagen loni probojoval jen model Golf, který se s 3,7 % umístil na druhé pozici. Rovněž vozy značky Škoda měly výrazně vyšší zastoupení na českém trhu (23,8 % vs. 13,5 %).
Rozdíly mezi českým a slovenským trhem byly i v barevném zastoupení vozů. Zatímco se v Česku prodávala nejčastěji šedá auta (20 %), na Slovensku vévodily z hlediska barev vozy černé (22 %). Na českém trhu se častěji vyskytovaly vozy modré (14 % vs. 11 %) a červené (8 % vs. 6 %).