Tohle v EU moc nedomysleli. Plug-in hybridní vozidla totiž nejsou dobíjena tak často, jak se původně předpokládalo. Emisní limity proto mohou být až 4x vyšší. Zůstává tak otázkou, zda hybridy mají vůbec nějaký ekologický smysl
Evropská unie plánuje zpřísnit svou metodu měření emisí oxidu uhličitého u plug-in hybridních vozidel po kritice, že výsledky testů mohou být až čtyřikrát nižší než skutečné emise těchto vozidel. Nová metodika testování bude pravděpodobně nutná již od roku 2025. Uvedly to nejmenované zdroje pro agenturu Reuters, které také poukazují na rostoucí konsenzus, že PHEV nesnižují emise tak, jak se původně předpokládalo.
Velkým problémem jsou hybridy, kde jsou údaje o hodnotách emisních limitů velmi často chybné
Peter Mock, výkonný ředitel ICCT
Testy, které probíhají v rámci WLTP (Worldwide Light Vehicles Testing Procedure), se objevily po skandálu Dieselgate v roce 2015, kdy byly emisní testy EU obviněny, že jsou příliš mírné a neodrážejí realitu. Nový postup využívá reálná data, aby lépe odrážel hodnoty skutečných emisí. Kritici však zjistili, že v případě PHEV jsou stále příliš optimističtí. Mezinárodní rada pro čistou dopravu (ICCT), nedávno zveřejnila studii, která ukázala, že test WLTP neodráží realitu toho, jak moc PHEV spoléhají na své spalovací motory. Jinými slovy, spalovací motory jsou v plug-in hybridních vozidlech v mnohem větší permanenci, než bylo u těchto vozů původně zamýšleno.
Na základě údajů o emisích u 100 000 PHEV, se totiž zjistilo, že tyto vozy jsou nabíjeny méně často a mají kratší dojezd, než naznačují laboratorní testy WLTP. „Emise každým rokem stále klesají, a to je skutečný úspěch,“ řekl Peter Mock, výkonný ředitel ICCT pro Evropu. "Ale velkým problémem jsou hybridy – to je to, u čeho jsou údaje chybné." Výsledky naznačují, že ne veškerá elektrifikace je stejná, jak by si výrobci automobilů mysleli, a že regulační orgány by při navrhování tzv. „zelených politických rozhodnutí“ neměly zacházet s plug-in hybridy stejně jako s čistě elektrickými vozidly. Nová měřící metodika by také mohla znamenat, že se automobilky nebudou moci spoléhat na prodej hybridů, aby splnily emisní normy a vyhnuly se pokutám.
Jaký máte názor na hybridní vozidla z hlediska jejich přínosu na snižování emisí CO2? Napište nám do diskuze.