Ceny pohonných hmot a spotřeba auta. To jsou témata, která dnes řeší téměř každý řidič. Řeší, zda mít v garáži raději benzínový nebo naftový motor. Čím dál tím častěji se ale jejich zraky obrací také k hybridním pohonům.
Mít spotřebu necelé dva litry? Kdo by si to nepřál. Takovou spotřebu však dnes žádný masově využívaný benzínový ani naftový motor nemá. V případě hybridního pohonu se ale na takovou spotřebu dá celkem bez problémů dostat. Podle zástupců prodejců značkových programů ojetých vozidel se v poslední době zákazníci právě na hybridní vozy ptají. Nabídka je zatím omezená, nicméně i tak jsou již nyní na trhu stovky zánovních hybridních automobilů s plnou zárukou a v perfektním technickém stavu.
O zánovní hybridní vozy je aktuálně poměrně velký zájem. Zákazníci hledají úsporné vozy, aby alespoň částečně eliminovali dramatické zvýšení cen pohonných hmot.
Zděněk Fořt; Autosphere
Právě otázka záruky a technického stavu je pro zákazníky velice důležitá. Přeci jen, po českých silnicích zatím moc hybridů nejezdí a zkušenosti řidičů s nimi nejsou velké. Není se ale čeho bát. Jestliže má vozidlo jasnou servisní historii, a je zřejmé, odkud auto pochází, může jít skutečně o velice zajímavou koupi, která z pohledu dlouhodobé úspory na pohonných hmotách může být finančně výhodnější, než nákup obdobného vozu s konvenčním pohonem.
Příkladem takového vozu může být například oblíbené SUV Citroen C5 Aircross s hybridním motorem. Tohle SUV se dá jako zánovní ojetina koupit za částku kolem 850 tisíc korun včetně DPH. Za tuhle cenu získá zákazník plně vybavený rodinný automobil s poměrně bohatou výbavou a především hybridním ústrojím pod kapotou. Podle Zdeňka Fořta, ředitele platformy Autosphere, jde o jeden z nejoblíbenějších vozů kategorie SUV: „Citroen C5 Aircross si získává stále více zákazníků. Důvodem je zvyšující se obliba vozů kategorie SUV a především fakt, že vozy z platformy Autosphere mají nadstandardní záruku, jasnou servisní historii a asistenční služby v celé EU.“
Verze s hybridním ústrojím začínají být mezi zákazníky velmi žádané. Jsou totiž nejen úsporné, ale i výkonné. U zmíněného Citroënu C5 Aircross, nebo třeba i u plug-in hybridních Peugeotů 3008 či 508, má spalovací motor výkon 180 koní, ve spolupráci s elektromotorem pak kombinovaný výkon činí 225 koní. Ten se na kola přenáší prostřednictvím automatické převodovky. Kombinovaná spotřeba se pohybuje pod hranicí 1,5 litru, a to je skutečně argument, který stojí za zvážení. Takové spotřeby lze pochopitelně docílit pouze za předpokladu, že máte nabité baterie.
Ty dobijete pohodlně i z domácí sítě na levnější proud, případně třeba u nabíječky v nákupním centru, zatímco jdete do kina, nebo třeba na víkendový nákup. A není potřeba se bát, že se s bateriemi něco nepříjemného stane. Záruka na baterie je totiž u plug-in hybridních Citroënů a Peugeotů 8 let, resp. 160 tisíc kilometrů s garancí zachování 70 % kapacity baterie. Zákazník tedy například při nákupu dvouletého předváděcího vozidla s nájezdem 20 tisíc kilometrů získá na baterii ještě stále šestiletou záruku a 140 tisíc kilometrů, během kterých nemusí nic řešit. Případné obavy z toho, že baterie mohou být po pár letech provozu problémem, tak opravdu nejsou na místě.