Zkusili jsme jedno z nejlevnějších aut na českém trhu a nestačili se divit. Tohle je prostě zase auto. Jasně, malé a s pár nedostatky, ale má přesně to co chcete a potřebujete, pěkně vypadá a má skvělou cenu. Firma ale hlásí - vyprodáno. Hurá, tohle je návrat, který se podařil. Dnes sice všichni používáme dotykové smartphony, ale ruku na srdce, kdo z dnešních třicátníků a starších nostalgicky nevzpomíná na tlačítkové Nokie nebo Ericssony? A přesně tohle nás napadlo, když jsme usedli do malého Mitsubishi Space Star. Žádný „hi-tech“ a dotykové obrazovky, ale pěkná poctivá tlačítka a otočné segmenty.
Foto: Jan SmékalAuto nabízí opravdu pěkný design, ze kterého ani náhodou nepoznáte, že jde o jedno z nejlevnějších aut na českém trhu. Ceníková cena auta totiž v době testu začínala na částce 224.850,-Kč. Do ceny byla zahrnuta například elektricky ovládaná okna, 6 airbagů, dešťový a světelný senzor nebo třeba zadní střešní spoiler. My jsme dostali k testu verzi Invite, která měla navíc například tempomat, 14“ kola z lehkých slitin, vyhřívaná přední sedadla nebo rádio s Bluetooth. Cena této verze, kterou automobilka nazvala „Invite“ začínala na částce 289.950,-Kč. V našem případě byla tato cena navýšena ještě o dalších 22.990,-Kč za paket Sport, který nabídne například sportovní rozšíření nárazníků, sportovní lemy prahů, chromovanou koncovku výfuku a pár dalších designových prvků. Že se paket Sport opravdu vyplatí můžete vidět v galerii, kde to autu opravdu hodně sluší.
Foto: Jan SmékalAni v interiéru se nemá nový Space Star za co stydět. Jasně, měkčené plasty tady nenajdete, stejně tak jako automatickou klimatizaci nebo třeba rádio s dotykovým displejem. Ale upřímně, komu by to vadilo? Vše je přesně tam, kde to intuitivně očekáváte a nemusíte složitě studovat menu, jak na deset kliknutí na displejí snížíte teplotu klimatizace nebo vypnete vyhřívání sedadel. Tohle auto prostě ničím neobtěžuje a poslušně slouží. Dva dospělí se dopředu krásně vejdou, vzadu je to spíše pro osoby menšího vzrůstu, ale na kratší vzdálenost nebudou mít ani čtyři dospělí problémy s prostorem. To platí i o prostoru pro zavazadla. Tohle auto není na rodinnou dovolenou v Chorvatsku, ale zavazadla na víkendový výlet tam složíte úplně v pohodě.
Foto: Jan SmékalAni pod kapotou není kdovíjaký zázrak, to by ale u auta za necelých 225 tisíc asi čekal málokdo. I tak si ale tříválcový motor s výkonem 80 koní dokáže s autem poradit. Při našem výletu do Karlových Varů jsme neměli sebemenší pocit, že bychom měli být v rámci dopravních předpisů nějakou brzdou provozu. Motor je ale potřeba trošku „držet pod krkem“, aby ukázal, co umí. Při takovém stylu jízdy si pak řekne o necelých 7 litrů na 100km, při defenzivní jízdě se dá spotřeba udržet bez problémů pod šesti litry. Pochopitelně je potřeba počítat s tím, že auto nevystřelí z křižovatky jako formule a tak i předjížděcí manévry je potřeba plánovat s určitou rezervou. Pořád ale mluvíme o autě, které má především bez problému jezdit, nikoliv „vymetat apexy“ v karlštejnských serpentinách.
Mitsubishi Space Star je za nás téměř dokonalé auto pro někoho, kdo preferuje kvalitní a přitom jednoduché, malé vozidlo, které hezky vypadá i jezdí a přitom nestojí „bambilion“ jako většina jeho konkurence.