Testujeme ojetý Ford Mondeo - v nabídce převládá nafta, ale benzín není vůbec špatný

Foto: favcars.com

Ojetý Ford Mondeo je dobrou alternativou k hitům českých autobazarů - Octavii a Passatu. V nabídce sice jednoznačně převládají naftové motory, ale zkuste se podívat i na benzínové agregáty. Většinou nezklamou. Důvodem úspěchu Mondea je nesporná kvalita modelu, slušný výběr motorů a příznivé ceny. Navíc Ford Mondeo patřil v rámci své třídy vždy k těm k nejprostornějším automobilům na trhu a lze jej navíc vybírat ve třech karosářských variantách.


Třetí řada Fordu Mondeo vyjela k prvním zákazníkům v roce 2007. Vůz se začal vyrábět hned ve třech verzích, a to sedan, liftback a kombi. Ostatně v těchto variantách byla k dispozici i předchozí řada. K pohonu automobilu slouží motory Ford, avšak nabídka zahrnuje i přeplňovaný zážehový pětiválec Volvo montovaný též do Focusu RS nebo turbodiesely Peugeot. V roce 2010 prošel vůz drobnou úpravou vzhledu a o rok později se pod jeho kapotu dostala řada nových motorů. Řeč je především o přeplňovaných zážehových agregátech EcoBoost. S těmi se ale na trhu ojetin zatím setkáte jen zcela výjimečně. Nejčastěji se vyskytují vozidla vybavená turbodiesely. Zážehové motory ani z daleka nejsou tak časté. Klidně můžeme říci, že je nabídka dost omezená. Většinou čítá šestnáctistovky a dvoulitry. 

Pohonné jednotky v praxi

Právě dvoulitrový zážehový agregát představuje asi nejlepší volbou z benzinových jednotek. Jeho 107 kW výkonu je zárukou dostatku sil i pro tak velký vůz, jakým Mondeo je. Čtyřválec 2.3 16V/118 kW je poměrně exotický a žíznivější. Určitě zde není o co stát. Ještě větší apetit má přeplňovaný pětiválec Volvo 2.5 T disponující výkonem 162 kW. Sil má sice jako superman, ale majitel by měl mít na zahrádce ropný vrt, pokud jej chce také využívat. Záměrně jsme si nechali na závěr šestnáctistovky 1.6 16V/92 kW a později uvedený motor 1.6 Ti-VCT/88 kW. Po výkonové stránce nejde o žádné terno, a proto je lepší zvolit znatelně čilejší dvoulitr. Základní turbodiesel od Fordu není špatný, ale Mondeu více sluší výkonnější motory. Agregát 1.8 TDCi má přitom jen 74 kW. Ideál představují dvoulitrové vznětové pohonné jednotky Peugeot, dobře si vede také motor 2.2 TDCi od téže francouzské automobilky. Perfektní volbu představuje 2.0 TDCi/103 kW. Francouzské diesely se chlubí spolehlivostí a kultivovaným projevem. Jen si dejte pozor na stav filtru pevných částic, který má životnost přibližně 150 000 kilometrů.


Test ojeté Octavie III 1,2 TSI – je to dobré auto, ale automatu se raději vyhněte
S ojetým Passatem je nuda, ale chybu s ním určitě neuděláte


Na silnici

Největším kladem Mondea třetí generace je skvělá nabídka místa pro posádku. Tísnit se tu opravdu nikdo nebude. Navíc lze zabalit i dostatek zavazadel. Sedan totiž přepraví náklad o objemu 550 litrů, liftback odveze 540 litrů. Zavazadelník kombi má po krycí roletku objem 549 litrů. Nevýhodou sedanu je malý vstupní otvor, který značně limituje rozměry zavazadel. Ford u svých posledních modelů hodně dbá na výběr materiálů a slícování jednotlivých dílů interiéru. O to méně pochopitelná je přítomnost některých lacině vypadajících plastů u vozidel v levnějších výbavách (jedná se zejména o šedý plast na středovém panelu palubní desky). Ty ve vozu této třídy zkrátka nemají co pohledávat. Minus představuje méně odolné čalounění sedadel, a také ztížený přístup k ovladačům elektrického stahování oken. Zde totiž překáží madlo dveří řidiče.Pochvalu si vůz zaslouží za výborné naladění podvozku. Ten velice dobře tlumí nerovnosti a přitom se dokáže postarat i o zdatné držení stopy v zatáčkách. Jen brzdy u některých ojetin nepracují nejlépe. Zejména pokud jde o vozy s vyšším kilometrovým proběhem. 

Časté problémy

Práce brzdového systému totiž může být poznamenána vadnou brzdovou pumpou (pedál brzdy se pak na první sešlápnutí propadá k podlaze a automobil v extrémním případě jen přibrzďuje). Objevuje se také koroze výfuku, některých podvozkových dílů, ale i karoserie. Zde začíná v místech, kde byl poškozen lak od odletujících kamínků. Vyskytují se vozidla s prasklými stínicími plechy výfuku, vůlemi na táhlech stabilizátoru či v silentblocích zadní nápravy. Při jejich větším opotřebení pak může docházet k plavání vozu na výjezdech ze zatáček nebo na horizontech, při jejichž přejezdu se automobil odlehčí. Častěji se můžete setkat s opotřebenou spojkou, která má kratší životnost.

Testujeme ojetý Ford Mondeo - v nabídce převládá nafta, ale benzín není vůbec špatný

favcars.com

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.