Hyundai nedávno představil novou generaci malého modelu i10. Jde o oblíbené městské auto, jehož předchozí generace se v českých autobazarech prodávají vcelku dobře především díky svým nízkým cenám.
Zájem o městské vozy už sice není takový, jako tomu bylo ještě před pár lety, ale i tak má ojetá i10 svoje místo na trhu. Ano, motoristé dávají nezřídka přednost větším automobilům, avšak ti co se rozhodnou pro mini, mají rozhodně z čeho vybírat. Trh nabízí řadu aut. Jedním z nich je od roku 2008 také Hyundai i10, nástupce modelu Atos. V roce 2011 prošel faceliftem a modernizací, tyto vozy na trhu ojetin ale potkáte jen výjimečně. I nabídka starších vozidel vyrobených před modernizací je velice omezená. Zájemci o automobil tak musejí výběru věnovat více úsilí. Výhodou je, že drtivá většina nabízených „í-desítek“ má za sebou jen minimum ujetých kilometrů.
Pohonné jednotky v praxi
Hyundai i10 přišel do prodeje s dvojicí zážehových motorů a na některých trzích byl uveden i se vznětovým tříválcem 1.1 CRDi/55 kW. Základní pohonnou jednotkou je čtyřválcová jedenáctistovka o výkonu 48 kW (krátce po uvedení na trh se výkon změnil na 49 kW, po modernizaci na 51 kW). I v nejslabším provedení jde o nečekaně živý a současně velice úsporný motor. Druhou benzinovou jednotku představuje čtyřválec o objemu 1,25 litru a výkonu 57 kW (po modernizaci 63 kW). Na trhu ale tento motor nejspíš nepotkáte. Nakonec na tom není nic divného, když se zážehová jedenáctistovka tak vydařila.
Na silnici
Úzká a vysoká karoserie Hyundaie i10 ukrývá na mini vůz prostorný interiér, který zajistí dostatek místa i lidem vyšších postav. Situace není špatná, ani pokud nahlédneme do zavazadelníku, který má objem 211 litrů. Zmínit musíme také palubní desku. Ta je tvořena tvrdým plastem, což normálně nechválíme, jenže zde má povedenou povrchovou úpravu. Všem ale nemusí vyhovovat čalounění sedadel, jež působí na dotek uměle. Ale nechme hodnocení interiéru a pojďme se projet. V zatáčkách si automobil nevede vůbec špatně. Lví podíl na tom má tuhé odpružení, které si však vybere svou daň na nerovnostech. Nečekejte žádný komfort, místo něj se dostaví značné rázy od kol. A to není jediné. V prvomontáži dostal vůz pneumatiky značky Hankook a ani ty nelze pochválit. Jsou totiž extrémně hlučné.
Časté problémy
Občas se objevují potíže s palivovým čerpadlem. Že není něco jak má, prozradí jeho hlučný běh. Dalším známou poruchou je rozsvěcení kontrolky ABS. Po vypnutí motoru a novém nastartování většinou zhasne. U automobilů s vyšším kilometrovým nájezdem je zvýšené riziko výskytu nadměrně opotřebených ložisek kol. Prozradí je hlučnost. Avšak jak zde již padlo, drtivá většina ojetin má za sebou jen minimum kilometrů. Nezřídka se objevuje vrzání navíjecího mechanismu bezpečnostních pásů. Na funkčnost či bezpečnost to nemá vliv, ale jde o nepříjemný zvuk, který leckomu může velice brzo vadit.
LÍBILO:
- na danou třídu dobrá prostornost
- solidní jízdní vlastnosti
- většinou bohatá výbava a minimum ujetých km
- úsporná a živá jedenáctistovka
NELÍBILO:
- nekomfortní podvozek
- slabší světlomety
- hlučnost pneumatik Hankook (prvomontáž)
- málo ojetin na trhu