Za milión korun toho dnes v segmentu luxusních SUV moc nepořídíte. Ale teď můžete mít za tyhle peníze i luxus, o kterém se vám možná ani nesnilo. Můžete mít auto, ve kterém jezdí i současný francouzský prezident.
Vozy kategorie SUV jsou mezi zákazníky stále oblíbenější. Dobře vypadají, většinou se do nich hodně vejde a je z nich lepší výhled než z běžných sedanů, nebo kombíků. Vozy SUV jsou navíc pohodlné, a co si budeme povídat, jsou také módní. Poptávka po vozech této kategorie proto neustále roste. Jak u nových vozů, tak i u těch zánovních a ojetých. A stále více zákazníků požaduje u těchto vozů také luxusní výbavu. Jenže jak si správně vybrat? To je otázka za milión. A to doslova.
Pouhý pohled na české i zahraniční automobilové inzertní portály říká, že za milión korun, resp. cca 42 tisíc euro, si zánovní SUV bez problémů koupíte. Ovšem ve chvíli, kdy si do parametrů zadáte prvky luxusní výbavy, jako například vyhřívaná, odvětrávaná a masážní kožená sedadla, systém nočního vidění, panoramatickou střechu, prémiový audiosystém nebo třeba elektricky polohovatelná zadní opěradla, jste s cenou u některých prémiových značek téměř na dvojnásobku. Je tu ale jedna výjimka, která vyniká v poměru cena a výkon. Francouzská a vůbec ne ledajaká.
Foto: Jan SmékalJde o vůz s označením DS 7 Crossback, což je luxusní SUV automobilky DS Automobiles. Tahle automobilka vznikla v roce 2014 jako prémiová značka automobilů patřících do skupiny Stellantis. V automobilovém průmyslu zosobňuje značka DS Automobiles ambici oživení netradičního francouzského automobilového designu a luxusu. Písmena DS totiž vyjadřují zkratku slov Different Spirit, resp. Distinctive Series, a navíc také odkazují na legendární a přelomový model DS 19, kterým jezdil nejen filmový Fantomas, ale také například francouzský prezident Charles de Gaulle.
Nám se „déeska“ moc líbí. Je to totiž velice příjemné oživení současného automobilového mainstreamu. U společnosti Emil Frey Select, resp. u platformy Autosphere, která se, mimo jiné, specializuje na prodej zánovních modelů DS, jsme si proto vypůjčili všechny tři nabízené motorizace. Tedy variantu s naftovým motorem 1,5 Blue HDi s výkonem 130 koní, benzínovou verzi 1,6 PureTech s 225 „hřebci“ pod kapotou a také plug-in hybridní variantu E-Tense se systémovým výkonem 300 koní.
Foto: Jan SmékalJako první jsme si vyzkoušeli DS 7 Crossback v dieselové motorizaci a musíme přiznat, že tohle auto nám doslova vyrazilo dech. Nikoliv svoji luxusní výbavou, tu jsme očekávali, ale spotřebou. S autem jsme totiž ujeli 850 kilometrů s průměrnou spotřebou 5,3 litrů nafty na 100 kilometrů. Ano, skutečně pouhých 5,3 litrů. Jistě, tahle varianta není pro toho, kdo chce mít pod kapotou dunivý šestiválcový „třílitr“ německé výroby, ale ruku na srdce, kdo z nás ho v reálném provozu opravdu potřebuje? Naftový motor 1,5 Blue HDi nabídne 130 koní, což je pro klidnou a úspornou jízdu naprosto dostačující. Není třeba se vůbec bát, že byste s tímto motorem byli nějakou brzdou provozu. Kdo chce ale jezdit po německých dálnicích dvoustovkou a kochat se trochu divočejším zvukovým projevem, ten může vyzkoušet benzínovou variantu s výkonem 225 koní, které jsme v našem testu neodpustili vůbec nic.
Foto: Jan SmékalJenže nejen motor dělá auto. V autě za milión korun se chcete také dobře cítit a třeba být i trochu rozmazlováni. V takovém případě jste u „déesky“ na správném místě. Výbava DS 7 Crossback totiž dle našeho názoru musí uspokojit i ty nejnáročnější zákazníky. Například vyhřívaná a odvětrávaná sedadla v medové kůži disponují několika masážními programy. Řidič i spolujezdec si tak během cesty mohou užívat nejen pět typů masáží, ale také jejich různou intenzitu. Sami jsme si vyzkoušeli, že tahle funkce je skutečně návyková. A když jsme u sedadel, tak ta zadní mají polohovatelná opěradla, pochopitelně elektricky.
Posádku jistě také potěší třeba dvoudílné panoramatické střešní okno, jehož přední díl lze zcela odsunout. Před nepříjemným sluncem a přehříváním interiéru chrání posádku elektricky ovládaná textilní clona. Automatická dvouzónová klimatizace, stejně tak jako klimatizovaná přihrádka, je potom samozřejmostí.
Do výbavy patří také přední i zadní LED světlomety, parkovací asistent, vyhřívané přední sklo, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, digitální přístrojová deska, navigace, systém hlídání mrtvého úhlu, parkovací asistent včetně přední i zadní kamery, bezklíčové otevírání a zamykání, možnost řazení pádly pod volantem a mnoho dalších prvků, jejichž výčet by zabral celý další odstavec.
Foto: Jan SmékalSkvělou zprávou pro zájemce o model DS 7 Crossback je potom také to, že na platformě Autosphere lze zakoupit zánovní vozy, které pocházejí přímo od importéra. Vozy jsou okamžitě k dispozici a jejich nájezd v drtivé většině případů nepřekračuje 30 tisíc kilometrů. Vzhledem k tomu, že jde většinou o roční vozy, jsou stále ještě kryté tovární zárukou. Navíc existuje možnost dokoupit si tzv. „Free Drive“, což je prodloužená tovární záruka, veškerý povinný servis a také výměna opotřebených dílů a práce servisu až na 5 let/150.000km. A pak je tady ještě jeden pádný argument, proč uvažovat nad touhle „déeskou“. Zánovní DS 7 Crossback lze totiž v limitované nabídce operativního leasingu nyní získat již za cenu cca 12 tis Kč s DPH/měsíc.
Hledáte zánovní, luxusní a perfektně vybavené SUV, které by nestálo více než milión korun a navíc bylo výjimečné a neokoukané? V takovém případě rozhodně do svého výběru zařaďte i model DS 7 Crossback. Auto, ve kterém jezdí i současný prezident Emmanuel Macron.