Narodila se v roce 1996, ale hitem českých autobazarů je dodnes. Důvod je zřejmý – fantastická užitná hodnota, přiměřená spolehlivost, velký zavazadlový prosto a v neposlední řadě příznivé ceny ojetin. Pozor však na vozy s nejasným původem. Mnohdy sloužily třeba jako taxi. Jeden český autobazar před nedávnem zveřejnil odhalený kus, který jezdil v Madridu jako taxi a byl stočen o 450 tisíc kilometrů. Raději proto vybírejte vozy s jasnou servisní historií.
Pohledem do zachovalého interiéru vozu z roku 2010, s najetými 74 tisíci km mi to najednou docvaklo. Mám tady hvězdu na trhu ojetých vozů. Hledal jsem nějaké známky po devastaci a nenašel nic. Uvidíme, jak to pojede. Co udělá přední náprava když nepojedu zrovna po dálnici ? Našel jsem si ve Vršovicích ulici s historickou kamennou dlažbou. Tady se všechny vůle projeví. Zase nic. Auto je na plechových kolech a pneumatikách R15. Taxikáři vám potvrdí, že tohle je nejlepší volba. Nevrže ani žádný plast v interiéru. Projevuje se kvalitní dílenské zpracování i kvalita materiálu, což je jeden z hlavních důvodů, proč se ojeté škodovky prodávají tak dobře. Test ojeté Škody Octavia potvrdil jesště jednu pravdu. Motor 1,9 TDi je skutečně výborný i po letech.
Zmiňovaný motor totiž předl jedna báseň. Má dostatečných 74kW nebo chcete-li cca 100 koní. Palubní počítač ukazoval spotřebu ve městě na okruhu 5,4 až 5,9 litrů/100km. Mimo město jsem se dostal i k hodnotě 4,6 litru/100 km. Na dálnici pak i přes 6 litrů/ 100 km, ale to jsem zbytečně spěchal. Páka manuální pětistupňové převodovky vypadala jako nová. Rychlosti se řadily snadno a přesně. Nevěřícně jsem kroutil hlavou a hledal mouchy zvenku. Ani tam jsem jich moc nenašel. Stříbrný lak v dobrém stavu úspěšně maskoval pro někoho hlavní nedostatek - čtrnáctiletou historii výroby. Tento malý handicap se překoná pravidelným mytím. Čisté auto vypadá mladší. Málokdo si však uvědomí, že po čtrnácti letech zpětné vazby mezi servisem a výrobou dojde k mimořádnému zvýšení spolehlivosti vyráběného modelu.
Vzpomínal jsem na svoji první Octavii z roku 96 a hledal 5 rozdílů. Našel jsem jiná zrcátka, čirou optiku, uvnitř jiný volant a elektrický zámek pátých dveří. Zbytek jsem si už nepamatoval, ale cena byla tehdy poněkud vyšší. V kufru testované ojetiny byla uložena prodejní cedulka s aktuální cenovou nabídkou. Včetně DPH 224 000 Kč (v roce 2012). Kdyby mne někdo žádal radu při koupi ojetého vozu do 200 tisíc, rozhodně bych mu doporučil zaměřit se na Octavie Tour. Nákupem získáte bezkonkurenční užitnou hodnotu.