Stylem brzda plyn mi Spaceback spolykal 13 litrů benzínu. Když ale jedete volně mimo dálnici a město, je možné dostat spotřebu i pod pět litrů. Dlouhodobá novinářská spotřeba za 5000 tisíc kilometrů byla 6,7 l/100 km. Při normálním ježdění se tedy extra vysoké spotřeby bát nemusíte. Rapid s motorem 1,4 TSi, rokem výroby 2015 a převodovkou DSG pořídíte již od nějakých 250 tisíc korun. Za verzi Monte Carlo pak připlatíte cca 30 - 50 tisíc více, hodně záleží na stavu vozu. Dejte proto pozor na servisní historii auta a preferujte český původ. Aktuálně je v nabídce českých autobazarů několik stovek modelů Rapid 1,4 TSI, vybírat tedy budete mít určitě z čeho.
Foto: Luděk KortusOd motoru 1.4 TSI v režimu automatické převodovky S se dočkáte příjemného zátahu a kultivovaného zvuku. „Esko“ zařadíte lehkým ťuknutím do páky řazení směrem vzad. Rafička otáčkoměru okamžitě poskočí nahoru a jede dál až přesně na okraj červeného pole, odkud poskočí zase dolů, aby se drala zpět na okraj červeného. A takhle to jde až do stupně S7. Mezitím jedete dvoustovkou. Na okreskách si můžete podřazovat „sekvenčně“ odstrčením páky od sebe do manuálního režimBrzdy mají standardní kotouče vpředu i vzadu. Nejsou nijak sportovně uzpůsobené, ale brzdí dobře a k motoru a autu sedí. Stylem brzda plyn mi Spaceback žral 13 litrů. Vím, někdo by asi uměl i větší spotřebu. Když jedete volně mimo dálnici a město, je možné dostat spotřebu i pod pět litrů. Dlouhodobá n ovinářská spotřeba za 5000 tisíc kilometrů byla 6,7 l/100 km. Přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI je k sedmistupňovému DSG naladěný na 92 kilowatů při 5000 otáčkách a točivý moment 200 Nm od 1400 do 4000 otáček. Takže si o otáčky přímo říká.
Foto: Luděk KortusVnitřek vozu je standardní Škoda. Až na hluboké sedačky s výrazným bočním vedením, tříramenný sportovní volant a sportovní pedály. Lokty si můžete symetricky odložit, když držíte volant zespodu. To je důležité při dlouhých hodinách za volantem pro lepší komfort. Podvozek Spacebacku je spíše tužší, než houpavý. Jen zadní kliková náprava s vlečenými rameny způsobuje při rychlé jízdě na nerovné silnici pocit, že zadek trochu vlaje. Nakonec ale zjistíte, že do smyku se dostanete dříve kvůli jezdeckým chybám než kvůli konstrukci nápravy. Pro sportovní jízdu potřebujete alespoň trochu živý motor a nízké pneumatiky. Situace se vylepšuje, když jsou tužší pružiny. Další rozměr vaše jízda dostane možností řadit bez spojky pod plynem. Lepší pocit v zatáčkách přináší sportovní sedačky, které dobře podrží tělo. Míra sportovní zátěže, kterou auto snese, je samozřejmě daná produkční technikou. Můžete s ním ale začít pilovat techniku bez výmluv na cokoli. Dokáže přinést příjemné pocity z přesného dobrzdění, správného řazení, přesné dávky plynu, vyjeté stopy… takhle nějak to asi výrobce uvedenou sportovností myslel.