Aktuální počasí pokládá na stůl, ostatně jako každoročně, otázku: „Čtyřkolku ano, nebo ne? A když ano, tak jakou? Nebude drahá? A je nutné na ni čekat dlouhé měsíce“? Odpovědí může být Subaru XV 2,0 e-Boxer.
Otázka v titulku může vypadat jako poněkud hloupá, ale není čtyřkolka jako čtyřkolka. Při běžné letní jízdě na dálnici rozdíly mezi jednotlivými koncepcemi pravděpodobně nepoznáte. Ale čtyřkolku si přeci kupujete především kvůli jejím trakčním schopnostem v nepříznivých adhezních podmínkách. Využijete ji tedy nejen v zimě při jízdě do hor, ale i ve zmíněném teplejším počasí, kdy potřebujete vyjet třeba po mokré lesní cestě k chatě, nebo překonat nějaký blátivý úsek, když jedete stanovat, venčit psa nebo třeba jenom do lesa na houby. Tam všude oceníte pohon 4x4.
Stálý pohon nade vše
Různé automobilky používají různé systémy. U Audi to je například ikonické Quattro, u Subaru zase Symetrical All-Wheel Drive (SAWD) a nově také dvoumódový režim X-Mode. Jen pro kontext – u většiny vozů Audi se již nejedná o stálý pohon čtyř kol, ale o tzv. Quattro Ultra, tedy o systém, který zadní kola připojuje ve chvíli, kdy elektronika vyhodnotí, že přední kola půjdou do prokluzu. Naproti tomu Subaru disponuje stálým symetrickým pohonem všech kol, který i díky standardně dodávanému systému vektorového řízení dynamiky výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti. Zjednodušeně řečeno, Subaru „tlačí“ v každém okamžiku dopředu všechna čtyři kola. A na jízdních vlastnostech a jistotě vozu v mezních situacích to je samozřejmě znát.
Subaru XV 2,0 e-Boxer je dobrá volba
Z portfolia různých modelů Subaru jsme si pro otestování stálého symetrického pohonu všech čtyř kol vybrali model XV 2,0 e-Boxer s výkonem 150 koní. Právě tento motor je podle nás pro model XV nejvhodnější. V kombinaci s elektromotorem nabízí i možnost čistě elektrické jízdy, byť jen na krátkou vzdálenost. Co je ale především důležité - i při čistě elektrickém pohonu jsou stále poháněna všechna čtyři kola. Dostatek trakce a výkonu je tak zajištěn v každé situaci. Bez pozornosti by také neměl zůstat fakt, že v městském provozu ušetří v porovnání s čistě benzínovým pohonem e-Boxer až 11 % paliva.
Bohatá výbava a příznivá cena
Dvoulitrový model Subaru XV 2,0 e-Boxer přijde ve výbavě Comfort na 915 tisíc korun včetně DPH (756.198,-Kč bez DPH). Z výbavy této konfigurace lze jmenovat například aktivní natáčecí BiLED přední světlomety, 18“ kola, systém jízdního režimu 2X-Mode, systém režimu motoru SI-Drive, sytém pro detekci vozu v „mrtvém“ úhlu, systém automatického brzdění při přiblížení se k překážce při couvání, přední kameru nebo audio systém s 8“ barevným displejem.
K dispozici ihned
Pro zájemce o nový vůz může být také důležitým faktorem, že importér nabízí model XV téměř okamžitě k dodání. Při nákupu do konce roku pak ještě nabídne set zimních pneumatik v ceně 43.400,-Kč zcela zdarma. V současné době se tak jedná, alespoň podle nás, o velice zajímavou nabídku, která by neměla zůstat bez povšimnutí pro ty, kteří hledají vůz s pohonem všech čtyř kol, bohatou výbavou, zajímavou cenou a nechtějí na něj čekat dlouhé měsíce.