Kdo by nechtěl levné ojeté auto s luxusní výbavou? Vzduchový podvozek, panoramatická střecha, masážní sedadla nebo třeba bi-xenonové světlomety. U deset let starého auta ale mohou být tyto prvky pro vaši peněženku přímo smrtící
Prvky luxusní výbavy jsou pro mnoho zájemců o ojetinu mnohdy velmi lákavé. Často jde totiž o výbavu, která cenu nového vozu zvyšovala o desítky, mnohdy ale i o stovky tisíc korun. Kožená odvětrávaná sedadla s masážní funkcí, panoramatická prosklená střecha, vestavěné navigační systémy, DVD přehrávače s výklopnými displeji ve střeše, nebo třeba vzduchový podvozek. To vše jsou položky, které jsou fajn, když bezchybně fungují. Jakmile je ale potřeba je opravit, bude vás to většinou hodně bolet.
Kdybych věděl, že to stojí takové peníze, nikdy bych do toho nešel a mohl jsem ušetřit 60, resp. skoro 100 tisíc
Karel P.; Majitel Volkswagen Touareg
Třeba takový vzduchový podvozek. Je to rozhodně velmi návykový prvek nejen komfortní, ale také bezpečnostní výbavy. Auto na vzduchovém podvozku totiž může měnit svoji světlou výšku a tím zvyšovat bezpečnost provozu. Například při rychlé jízdě po dálnici. Při jízdě po městské dlažbě se zase auto vznáší skutečně jako na obláčku. Jak systém funguje? V principu lze říci, že místo klasických vinutých pružin má takové auto tzv. vzduchové měchy. Vzduchové měchy je ale potřeba plnit vzduchem, takže součástí systému je také kompresor a tlaková nádoba. Oprava nebo výměna kompresoru, měchů ani tlakové nádoby však není nejlevnější.
Takovou zkušenost má i náš čtenář Karel P., který si u jednoho prodejce ojetých vozidel koupil Volkswagen Touareg 3,0 TDI z roku 2012 se vzduchovým podvozkem a popsal nám svoji zkušenost. Auto mělo najeto více než 300 tisíc kilometrů, nicméně cena byla pro pana Karla velice lákavá. Prodejce chtěl za auto 420 tisíc korun a po vyjednávání údajně ještě deset tisíc slevil. Zdálo se to tedy jako docela dobrá koupě. Jenže chyba lávky, vzduchový podvozek byl už za svým zenitem.
Celou sadu v servisu nacenili na cca 90 tisíc korun bez práce, nakonec ale v první fázi stačilo „pouze“ vyměnit přední měchy a kompresor. I tak ale oprava přišla majitele Touaregu skoro na 60 tisíc korun. Navíc, podle mechaniků v servisu, ho čeká určitě i výměna zadních měchů, což bude dalších cca 35 tisíc korun.
Při nákupu ojetého auta s podobnou výbavou si proto vždy pečlivě prověřte, v jaké stavu se podobné komfortní prvky nachází. Bez vzduchového podvozku, vestavěné navigace nebo třeba prosklené střechy se dá úplně bez problémů žít. A mnohdy i mnohem levněji.