Na cvičišti to vypadá jednoduše a málokterý začínající řidič postřehne, že při nácviku smyku na ruční brzdu dělá školáckou chybu, která ho v zimě pravděpodobně pošle do příkopu.
V zimním období není na zasněžených silnicích nouze o nějaký ten smyk. Ten přetáčivý velká část řidičů s úspěchem zvládne pouze volantem, a jestliže to nepřehnali s nájezdovou rychlostí nebo nedávali přehnaně velké „kontra“, mají velkou šanci vyjet ze zatáčky bez ztráty kytičky.
Při nedotáčivém smyku si zkusí někteří řidiči pomoci kromě volantu i ruční brzdou. Při správně načasovaném a citlivém zatažení se totiž může podařit „utrhnout“ zadní část vozu a z nedotáčivého smyku udělat přetáčivý a vyhnout se tak výletu ven po tečně ze zatáčky. Jenže mnoho řidičů udělá ve stresu jednu velkou chybu, která auto do příkopu nakonec stejně pošle.
S ruční brzdou je na zasněžené silnici nutné pracovat skutečně s velkým citem
Norbert Malý; Autoškola Plzeň
Tou chybou je opomenutí včas páku ruční brzdy zase spustit dolů. Velká část řidičů, kteří si někde na zasněženém plácku vyzkoušeli efekt zatažení ruční brzdy s předními koly v „rejdu“, totiž propadla euforii jak se auto klouže a neřešili, do jak velkého přetáčivého smyku se dostali. Jenže na úzké okresní silnici, často lemované stromy, si takový luxus dovolit nemohou. Je potřeba zatáhnout ruční brzdu jen tolik a na tak dlouho, aby se „utrhla“ zadní část auta a poté ihned brzdu povolit a snažit se zvládat přetáčivý smyk.
Ti hodně zkušení řidiči se ale do žádného přetáčivého smyku nedostanou. Prostě si přitažením ruční brzdy pomohou dostat auto do zatáčky a lehkým přidáním plynu (u aut s předním náhonem) a korekcí volantu, projíždějí zatáčkou jakou zkušení řidič rallye. Ale pozor, takový styl jízdy vyžaduje opravdu kus řidičského umění. Jinak byste mohli skončit v příkopu již v první zatáčce.