Školácká chyba při použití ruční brzdy k řízenému smyku vás snadno pošle do příkopu

Foto: Jiří Soukup

Na cvičišti to vypadá jednoduše a málokterý začínající řidič postřehne, že při nácviku smyku na ruční brzdu dělá školáckou chybu, která ho v zimě pravděpodobně pošle do příkopu.


V zimním období není na zasněžených silnicích nouze o nějaký ten smyk. Ten přetáčivý velká část řidičů s úspěchem zvládne pouze volantem, a jestliže to nepřehnali s nájezdovou rychlostí nebo nedávali přehnaně velké „kontra“, mají velkou šanci vyjet ze zatáčky bez ztráty kytičky.

Při nedotáčivém smyku si zkusí někteří řidiči pomoci kromě volantu i ruční brzdou. Při správně načasovaném a citlivém zatažení se totiž může podařit „utrhnout“ zadní část vozu a z nedotáčivého smyku udělat přetáčivý a vyhnout se tak výletu ven po tečně ze zatáčky. Jenže mnoho řidičů udělá ve stresu jednu velkou chybu, která auto do příkopu nakonec stejně pošle.

Každý řidič si myslí, že umí řadit. Přesto mnoho z nich dělá při řazení fatální chybu
Celoroční gumy se vyplatí, ale mohou se také pěkně prodražit

S ruční brzdou je na zasněžené silnici nutné pracovat skutečně s velkým citem
Norbert Malý; Autoškola Plzeň

Tou chybou je opomenutí včas páku ruční brzdy zase spustit dolů. Velká část řidičů, kteří si někde na zasněženém plácku vyzkoušeli efekt zatažení ruční brzdy s předními koly v „rejdu“, totiž propadla euforii jak se auto klouže a neřešili, do jak velkého přetáčivého smyku se dostali. Jenže na úzké okresní silnici, často lemované stromy, si takový luxus dovolit nemohou. Je potřeba zatáhnout ruční brzdu jen tolik a na tak dlouho, aby se „utrhla“ zadní část auta a poté ihned brzdu povolit a snažit se zvládat přetáčivý smyk.

Ti hodně zkušení řidiči se ale do žádného přetáčivého smyku nedostanou. Prostě si přitažením ruční brzdy pomohou dostat auto do zatáčky a lehkým přidáním plynu (u aut s předním náhonem) a korekcí volantu, projíždějí zatáčkou jakou zkušení řidič rallye. Ale pozor, takový styl jízdy vyžaduje opravdu kus řidičského umění. Jinak byste mohli skončit v příkopu již v první zatáčce.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.