Většina řidičů si nastavuje zpětná zrcátka špatně. Důvodem je rozšířený omyl

Foto: Pixabay

Vidíte ve zpětném zrcátku i kus svého vozu? Je to chyba, která se historicky zažila. Pro snížení velikosti mrtvého úhlu je totiž rozhodující každý milimetr naklopení zpětných zrcátek vně i uvnitř vozu


Takzvaný „mrtvý úhel“ je postrachem všech řidičů. Prostor, který nedokáže odraz ve zpětném zrcátku vykrýt, může být skutečně velký a klidně se do něj schová i celá dodávka. To může, například při přejíždění z pruhu do pruhu, vyústit i ve vážnou nehodu. Elektronické systémy hlídání „mrtvého úhlu“ jsou sice velmi užitečné, přesto základem zůstává správné nastavení zpětných zrcátek. Nejen těch vnějších, ale i zrcátka uvnitř vozu. Správně nastavit zpětná zrcátka však umí jen málokterý řidič. 

Podle odborníků je totiž zásadní chybou při nastavování zrcátek přežitá zvyklost řidičů nastavovat je tak, aby v nich byla vidět i záď vlastního vozu. Přitom nejlepší variantou, jak co nejvíce eliminovat „mrtvý úhel“, je nastavit vnější zpětná zrcátka tak, aby v nich záď vlastního vozu, při běžné pozici řidiče za volantem, vidět nebyla. Jenže takové nastavení zrcátek omezuje řidiče například při parkování. Zkušení řidiči proto pro nastavení doporučují následující postup: 

Řidič by se při nastavování vnějších zpětných zrcátek měl naklonit svým tělem až k levému bočnímu oknu a zrcátko nastavit tak, aby v této poloze záď svého vozu viděl. Při standardním sezení tak záď vozu neuvidí, při parkování se potom stačí více naklonit. Analogicky je potřeba postupovat i při nastavování polohy pravého zpětného zrcátka. U moderních vozů je potom vhodné zvolit v nastavení možnost sklopit vnější zpětná zrcátka při zařazení zpátečky a tuto polohu nastavit tak, jak řidiči pro parkování vyhovuje. 

Kdo by měl s takovým nastavením problémy, může zkusit použít přídavné sférické zrcátko, ale úplně nejlepší řešení to není. Lepší bude investice do dokoupení systému hlídání „mrtvého úhlu“, který světelným signálem informuje o vozidlech, která by se v nevykrytém prostoru mohla pohybovat. Vzhledem k tomu, že se čidla takového systému instalují do zadního nárazníku, je účinnost trochu horší než u systémů, které instalují přímo automobilky. Ale i takový doplněk dokáže výrazně omezit riziko nehody vyplývající z přehlédnutí auta ve vedlejším pruhu.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.