Vidíte ve zpětném zrcátku i kus svého vozu? Je to chyba, která se historicky zažila. Pro snížení velikosti mrtvého úhlu je totiž rozhodující každý milimetr naklopení zpětných zrcátek vně i uvnitř vozu
Takzvaný „mrtvý úhel“ je postrachem všech řidičů. Prostor, který nedokáže odraz ve zpětném zrcátku vykrýt, může být skutečně velký a klidně se do něj schová i celá dodávka. To může, například při přejíždění z pruhu do pruhu, vyústit i ve vážnou nehodu. Elektronické systémy hlídání „mrtvého úhlu“ jsou sice velmi užitečné, přesto základem zůstává správné nastavení zpětných zrcátek. Nejen těch vnějších, ale i zrcátka uvnitř vozu. Správně nastavit zpětná zrcátka však umí jen málokterý řidič.
Podle odborníků je totiž zásadní chybou při nastavování zrcátek přežitá zvyklost řidičů nastavovat je tak, aby v nich byla vidět i záď vlastního vozu. Přitom nejlepší variantou, jak co nejvíce eliminovat „mrtvý úhel“, je nastavit vnější zpětná zrcátka tak, aby v nich záď vlastního vozu, při běžné pozici řidiče za volantem, vidět nebyla. Jenže takové nastavení zrcátek omezuje řidiče například při parkování. Zkušení řidiči proto pro nastavení doporučují následující postup:
Řidič by se při nastavování vnějších zpětných zrcátek měl naklonit svým tělem až k levému bočnímu oknu a zrcátko nastavit tak, aby v této poloze záď svého vozu viděl. Při standardním sezení tak záď vozu neuvidí, při parkování se potom stačí více naklonit. Analogicky je potřeba postupovat i při nastavování polohy pravého zpětného zrcátka. U moderních vozů je potom vhodné zvolit v nastavení možnost sklopit vnější zpětná zrcátka při zařazení zpátečky a tuto polohu nastavit tak, jak řidiči pro parkování vyhovuje.
Kdo by měl s takovým nastavením problémy, může zkusit použít přídavné sférické zrcátko, ale úplně nejlepší řešení to není. Lepší bude investice do dokoupení systému hlídání „mrtvého úhlu“, který světelným signálem informuje o vozidlech, která by se v nevykrytém prostoru mohla pohybovat. Vzhledem k tomu, že se čidla takového systému instalují do zadního nárazníku, je účinnost trochu horší než u systémů, které instalují přímo automobilky. Ale i takový doplněk dokáže výrazně omezit riziko nehody vyplývající z přehlédnutí auta ve vedlejším pruhu.