Většina řidičů vůbec neví, jak opravit píchlou pneumatiku opravnou sadou

Foto: Pixabay

Automobilky již před nějakým časem začaly místo klasického náhradního kola dávat do vozů opravné sady s kompresorem. Ukazuje se ale, že v případě defektu si drtivá většina řidičů s takovou sadou neví vůbec rady.


Bojí se toho každý řidič. Defekt pneumatiky není vůbec nic příjemného a je úplně jedno, jestli se vám to stane v létě nebo v zimě, na dálnici, ve městě nebo na venkovské silnici. Jestliže píchnete, můžete na tom být už jenom hůře, protože špatně na tom jste tak jako tak. Samozřejmě, že je lepší opravovat píchlé kolo během slunného dne na prázdné venkovské silnici, než v únorových plískanicích na dálnici, ale defekt si místo nevybírá.

Základem je přečíst si návod k opravné sadě ještě před tím, než dojde k defektu
Jan Kubík; Majitel pneuservisu

Bohužel si většinou ani nejde vybrat, jak takový defekt opravíte. Dříve obvyklé náhradní kolo totiž již v dávné minulosti ustoupilo úzkým dojezdovým kolům, nicméně v posledních letech se do nových vozů místo klasické rezervy nebo dojezdového kola dávají opravné lepící sady s kompresorem. Hlavním důvodem je úspora místa i hmotnosti, ale spousta řidičů si s takovým zařízením neví rady. Mnohdy ho teprve poprvé vidí až po několika letech používání auta. To samozřejmě v tom případě, že celou dobu jezdili bez defektu.

Výhodou opravné sady je to, že auto se nemusí zvedat na hever, a také rychlost celé operace. Jak tedy opravnou sadu použít aby se dalo během chvilky opět vyrazit na cestu? Rady, jak na to, nám poskytl p. Kubík z malého venkovského autobazaru na jihu Čech. Podle něj polovina úspěchu spočívá v tom, že se s návodem na použití sady seznámíte dříve, než k defektu dojde. Je prostě dobré podívat se do kufru, kde se sada nachází, zda je v kufru 12V zdířka, do které se zapojí kompresor, abyste při cestě na dovolenou nemuseli vyndávat všechna zavazadla, no a pochopitelně je také nutné seznámit se s vlastním ovládáním kompresoru a lepící sady.

Vjet do křižovatky na oranžovou je dovoleno. Přitom je to velký přestupek
Málokdo ví, že vypnutí této funkce pomůže v zimě při rozjezdu nebo vyjetí ze závěje

Postup opravy ale není nic složitého. Jestliže jste neprorazili bočnici pneumatiky a defekt v plášti není větší než pět milimetrů, odšroubujte krycí čepičku ventilku a zapojte kompresor do zásuvky. Do příslušného výstupu na kompresoru připojte podle návodu hadičku opravného spreje. Druhou hadičku připojte k ventilku a stiskněte tlačítko kompresoru. V tuto chvíli by měl kompresor vhánět do pneumatiky lepící směs.

Jakmile je směs v pneumatice, připojte druhý vývod z kompresoru a nafoukněte pneumatiku. Na některých sadách je vestavěný měřič tlaku, ale většinou měří jenom velmi orientačně. Po cca 15 minutách (liší se dle typu opravné sady) můžete pokračovat v cestě. Doporučuje se zastavit u první benzínové pumpy a zkontrolovat tlak v pneumatice. Další zastávka vás ale bude čekat v pneuservisu. Nevýhodou opravné sady je totiž to, že slouží jenom k dočasné opravě pneumatiky a dojetí do nejbližší opravny

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.