Zbytečná chyba při výběru ojetého auta s pohonem 4x4 může přijít hodně draho

Foto: Jiří Soukup

Zájem o ojeté SUV s pohonem 4x4 neustále roste. Málokterý zájemce o takový vůz ale ví, jak funkčnost pohonu ověřit, a na jeho případnou poruchu přijde, až když zapadne ve sněhu nebo na blátivé lesní cestě.


Již před časem jsme psali o tom, že drtivá většina zájemců o ojeté SUV hledá modely s pohonem 4x4, ale v reálném provozu jen málokdy čtyřkolku využijí. Důvodem je fakt, že do náročnějšího terénu se majitelé SUV téměř vůbec nevydávají a svoje auta provozují spíše ve městě nebo na dálnicích. Občasné výlety do lyžařských středisek zapadaných sněhem nebo cesty do lesa na houby absolvuje jen část těchto řidičů a navíc jen občas. Proč tedy poptávají čtyřkolku? 

Podle některých prodejců ojetých vozů je důvodem poptávky po čtyřkolkách především fakt, že je v zákaznících zakořeněna představa, že pohon 4x4 k vozu kategorie SUV prostě patří a že bez něj by bylo jejich „esúvéčko“ o něco ochuzeno. Mnozí zákazníci se také domnívají, že čtyřkolka automaticky znamená stálý pohon 4x4 a že jízda s takovým vozem je bezpečnější a dovolí jim třeba na mokré silnici to, co by si s předokolkou dovolit nemohli. Většinou jde ale o velký omyl. 

Především proto, že drtivá většina vozů SUV má pohon 4x4 řešen formou připojování druhé nápravy až v okamžiku potřeby. Zjednodušeně řečeno – teprve v okamžiku, kdy začnou přední kola prokluzovat, například při zdolávání zablácené polní cesty, připojí se i zadní náprava, aby vozu pomohla. Auto tedy po většinu času jezdí jako předokolka a pouze v případě nutnosti se stane na potřebnou dobu čtyřkolkou. S takovým autem je proto potřeba jezdit jako se standardní předokolkou a nikoliv jako s permanentní čtyřkolkou, které nabízí například některé modely Subaru nebo Audi

Při nákupu ojetého vozu s pohonem 4x4 je tedy potřeba vyzkoušet, zda pohon 4x4 bezchybně funguje. S takovou zkouškou bývá ale problém. Nejlepší by byla kluzná plocha, tu ale u prodejců nenajdete. Improvizovat by se dalo například na mokrém trávníku, a v zimě samozřejmě na nějaké zasněžené nebo zamrzlé silnici. Při rozjezdu by mělo být na takovém povrchu zřetelně vidět, zda se zadní náprava připojila, či nikoliv. 

Největší chybou by bylo připojování druhé nápravy před nákupem nevyzkoušet. Při běžné jízdě totiž většinou nemáte šanci poznat, zda se náprava připojuje či nikoliv. Jestliže není možnost systém spolehlivě vyzkoušet, nechte si vůz před jeho nákupem prověřit v servisu. Opravy nefunkčního pohonu 4x4 totiž rozhodně nepatří mezi nejlevnější záležitosti

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.