Citroën BX mohl mít pohon 4x4, automatickou převodovku, výkon až 160 koní a dokonce elektronické vstřikování. V tehdejším Československu bylo tohle auto symbolem elegance a luxusu
Představení BX, které se konalo 23. září 1982 pod Eiffelovou věží, zanechalo trvalý dojem jak z hlediska své prezentace, tak z hlediska stylu a avantgardy. O několik dní později, 30. září 1982, se na výstavišti Porte de Versailles otevřel 69. pařížský autosalon a BX se stal jednou z jeho nesporných hvězd. Vůz BX, vyráběný v bretaňském závodě Rennes La Janais a španělském závodě Vigo, byl komerčně velmi úspěšný, do definitivního ukončení výroby v červnu 1994 se ho prodalo více než 2,3 milionu kusů.
Citroën se pro návrh karoserie obrátil na slavné italské studio Bertone. Designér Marcello Gandini navrhl originální tvar, který v tehdejším automobilovém prostředí vynikl a stal se symbolem modelu BX. BX je 4,23 m dlouhý hatchback se zadními pátými dveřmi, který mohl pohodlně pojmout až pět cestujících, jejichž pohodlí zajišťovalo hydropneumatické odpružení s konstantní výškou. Přístrojová deska inspirovaná modelem CX je vybavena ikonickými prvky, jako jsou skupiny ovladačů soustředěné po obou stranách volantu a podsvícený otáčkoměr. Díky výkonným motorům (62 k a 72 k – 1360 cm3, 90 k – 1580 cm3) překvapuje BX svou dynamikou. Díky inovativnímu použití kompozitních materiálů na díly, jako je nárazník, víko zavazadlového prostoru, kapota a zadní trojúhelníková okénka, je pohotovostní hmotnost vozu BX pouhých 885 kg.
Během dvanácti let, kdy byl Citroën BX na trhu, došlo k četným změnám jeho karoserie (verze kombi, výrazný restyling, firemní verze), výbavy (střešní okno, klimatizace, digitální přístroje) a pohonných jednotek (výkon až 160 k, elektronické vstřikování, automatická převodovka, stálý pohon všech kol). K dispozici byla dokonce limitovaná série 200 kusů civilní verze závodního vozu BX 4 TC skupiny B (2141 cm3, 200 k, 220 km/h).
K zásadní přestavbě došlo v roce 1987. Model BX měl oblejší tvar a zcela novou přístrojovou desku. Kariéra BX zahrnovala také řadu limitovaných edic (Tonic, Image, Calanque, Leader atd.), včetně slavného modelu Digit s kompletně digitální přístrojovou deskou. Vůz BX se tak bohatým životem a úspěchem výrazně zapsal do historie značky Citroën. Přirozeně si získal místo v srdcích sběratelů, kteří s nadšením oslaví jeho 40 let.