Víme, jak v naprostém utajení vznikala Škoda Enyaq iV pro Tour de France

Foto: ŠKODA Auto

Škoda Enyaq iV se kvůli tomu, aby mohla vést cyklisty ve třech etapách letošního ročníku Tour de France, musela ze sériové podoby proměnit v mobilní dispečink ředitele závodu. To obnášelo třeba vyříznutí kusu střechy.


Jak ředitelský „červený“ vůz vznikal, lze vidět ve videu na titulní stránce našeho webu. Značka Škoda je dlouholetým hlavním oficiálním partnerem slavného cyklistického závodu a zajišťuje organizátorům vozový park. Do něj patří i ředitelský červený vůz, který se před nasazením na trasu závodu potřebuje přizpůsobit potřebám ředitele Tour de France. Proměna toho letošního se odehrávala v naprostém utajení nedaleko Mladé Boleslavi, kde byl Enyaq iV vyroben. Detaily odhalil pro ŠKODA Storyboard Martin Smutný z firmy Best Modell, která ve spolupráci s automobilkou modifikaci provedla.

Jaké úpravy jste na voze dělali?

Vůz nese šest antén, z toho čtyři na střeše a dvě na boku, držák na vlajky, speciální klakson, reklamní bannery, pět rádiových okruhů a celou řadu další elektroinstalace.

Co bylo nejsložitější?

Nejtěžším úkolem bylo vyříznutí střešního okna tak, aby to vyhovovalo řediteli Tour de France. Museli jsme najít správnou pozici a pak vyříznout střechu tak, aby se neponičila, to byla opravdu velká výzva. Vše muselo sednout přesně na první dobrou.

Podle čeho jste správnou pozici hledali?

K práci nám posloužilo hned několik indicií. Měli jsme k dispozici řešení střešního okna z ředitelského vozu Superb. Umístění okna jsme konzultovali i s organizátory Tour de France. Klíčovým kritériem bylo, aby se ze sedačky dalo dobře zvednout do stoje. Nejdřív jsme museli celý vůz odstrojit, vyříznout otvor i stávající výztuhy, střešní okno přivařit, utěsnit, připojit k napájení a vyrobit nové obložení stropu. Aby se měl ředitel čeho držet, zvedli jsme střešní hagusy tak, aby se daly pohodlně sevřít do dlaní. 

Jestli se nepletu, v ředitelském voze nikdy nechybí ani lednice na šampaňské…

Ano, je to tak, ředitel Prudhomme na palubu svého vozu zve významné hosty a vítá je tam skleničkou šumivého vína. Lednici na dvě lahve šampaňského proto veze i Enyaq iV. Vhodnou lednici jsme sháněli poměrně dlouho, ale povedlo se. Kromě lednice a posunu střešního okna jsou v ředitelském voze na elektřinu také majáky nebo radiostanice, díky níž je ředitel ve spojení se všemi významnými složkami závodu. Do kufru vozu jsme proto umístili dvě baterie, které tato zařízení napájejí. 

Má ENYAQ iV pro Tour de France i nějaká Simply Clever řešení, která jsou pro automobily ŠKODA typická?

Simply Clever řešením jsou podle mě držáky skleniček na šampaňské, které jsme si vyráběli sami na 3D tiskárně. Navrhovali jsme je tak, aby se skleničky pohodlně zavěšovaly.

Ovlivnila vaši práci skutečnost, že úpravy probíhaly ještě před premiérou modelu Enyaq iV? 

Nebylo to pro nás nic nového. Pro ŠKODA AUTO zpracováváme modely automobilů, které se teprve připravují a vyrábět se budou až v budoucnosti, takže jsme zvyklí na práci v nejvyšším stupni utajení.

Jaký máte z výsledku pocit?

Myslím, že se nám to povedlo, a mám upřímnou radost. V oboru jsem již dlouho, ale Enyaq iV pro ředitele Tour de France je pro nás přesto svým způsobem výjimečnou novinkou, protože se jako jedna z mála našich prací ukáže na veřejnosti. Nepočítám-li modely pro ŠKODA Muzeum, mimo úzký okruh zaměstnanců automobilky naše modely nikdo jiný nevidí. Škoda Enyaq iV pro Christiana Prudhomma je pravým opakem, protože se objevila v přímém přenosu během jedné z nejsledovanějších sportovních událostí planety.

Víme, jak v naprostém utajení vznikala Škoda Enyaq iV pro Tour de France

ŠKODA Auto

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.