Standardní automobilová světla nebo xenonové výbojky vydávají poměrně velké teplo. V zimě to má jednu velkou výhodu, o kterou ale majitelé vozů s LED technologií přicházejí a může nastat problém.
A je to tady, ranní mrazíky, zasněžené auto, na sklech a světlometech ledová krusta. Zatímco sníh z auta ometeme košťátkem a skla očistíme škrabkou, světlomety málokdo řeší. Proč? Většina řidičů si myslí, že teplo ze žárovek nebo xenonových výbojek během chvilky sníh a led rozpustí. A mají v podstatě pravdu. Ve většině případů skutečně led a sníh během chvilky ze skel zmizí. Ale co auta, která jsou vybavena technologií LED?
Menší tepelný výkon u technologie LED má samozřejmě pozitivní vliv na spotřebu (i když asi marginální), ale negativně se projeví v situaci, kdy je na skleněných, resp. plastových, krytech ledová krusta nebo vrstva sněhu. Ta se totiž tolik nezahřeje a nelze tak počítat s tím, že se LED a sníh přemění během chvilky na vodu jako je tomu u xenonových výbojek nebo starších světel s halogenovými žárovkami.
Tepelný výkon technologie LED je dokonce tak malý, že se při velkých mrazech a sněžení může stát, že se na světlech navátý sníh nerozpustí, ale naopak vytvoří vlivem proudění chladného vzduchu na skle ledovou krustu. Přes tu potom světelný paprsek protéká mnohem hůře, světlo se nevhodně lomí a vytváří nechtěné odrazy a odlesky.
LED světla ale mají za normálních podmínek skvělou účinnost a rozhodně je nezatracujte. Jen prostě při dlouhé jízdě v hustém sněžení a mrazu občas zastavte u pumpy a zkontrolujte, zda nejsou krycí skla zanesena špinavým a hlavně zmrzlým sněhem. Pomoci může samozřejmě také ostřikování světel ostřikovači, které bývají standardní výbavou. Někdy se ale do činnosti uvádí jiným ovládacím prvkem než ostřikovače čelního skla, což si řidič občas neuvědomí.