Do servisu smíte, i když v souvislosti s aktuálním Usnesením vlády nejsou servisní služby oprav vozidel uvedeny ve výjimkách z opatření, kdy služby přímo v provozovnách jsou zakázány
Dle sdělení Svazu dovozců automobilů proběhla v souvislosti s aktuálním Usnesením vlády č 217 o přijetí krizových opatření od 1.3.2021 upřesňující komunikace s Ministerstvem průmyslu a obchodu s tímto výsledkem:
„Servisní služby oprav vozidel již nejsou přímo uvedeny ve výjimkách z opatření, kdy služby přímo v provozovnách jsou zakázány. Bylo však ze strany MPO jednoznačně potvrzeno, že autoservis může od 1.3. fungovat s tím, že klienti nesmí mít přístup do provozovny. Je třeba tedy veškerou komunikaci se zákazníkem uskutečnit ve venkovních prostorách, a to včetně venkovních prostor autoservisu“.
Vyplývá z toho i informace pro zákazníka, že autoservisy mají nadále provádět veškerou činnost, omezení se vztahuje na otevření přijímacích prostor a umožnění vstupu zákazníků. Kontakt se zákazníkem musí být zcela omezen pouze na předání vozidla ve venkovních prostorách za dodržení všech obecných hygienických pravidel, kde se případně i podepíší zakázkové listy a další náležitosti.
Jak bude takový způsob poskytování servisních služeb v reálu fungovat, ukáže až praxe. Pro zákazníky i zaměstnance to bude pravděpodobně velmi nekomfortní a například v dešti bude jistě velmi zajímavé, jak se taková zakázka bude administrativně realizovat. Že by servisy natáhly počítačovou síť někam před vchod, nebo budou se zákazníkem komunikovat přes mobil a zakázku sepíšou pracovníci servisu uvnitř?
Že by zrovna omezení služeb autoservisů zachránilo lidstvo před šířením Covid-19, o tom moc přesvědčeni nejsme. Nicméně nařízení je potřeba dodržovat a nelze než doporučit – jestliže důvod návštěvy servisu můžete odložit, odložte ji.