Automobilka ŠKODA se ve druhé polovině 60. let nehodlala omezit pouze na „embéčka“. Spolupráce s Alfou Romeo sice nedopadla kvůli financím, přesto studio Ital Design navrhlo krásný sedan, který jako by Alfě z oka vypadl.
Ve druhé polovině 60. let už nová mladoboleslavská továrna běží na plné obrátky, tradiční značka se ovšem nehodlá omezit pouze na „embéčka“, pracuje na moderních vozech vyšší třídy s klasickou koncepcí pohonu. Uvolňování politických poměrů umožní navázat spolupráci se Západem, kde by novinka typu 720 s motory 1 250 a 1 500 cm3 OHC mohla najít odbytiště.
Kooperace s Alfou Romeo pro nedostatek financí sice nevyjde, zato se v únoru 1969 po několikaměsíčních jednáních podaří podepsat smlouvu s progresivním turínským studiem Ital Design (ID), o rok dříve založeným teprve třicetiletým stylistou Giorgettem Giugiarem. Ten Mladou Boleslav poprvé navštěvuje v dubnu 1969 a během čtyř měsíců od zahájení jednání do konce srpna jeho tým ve spolupráci s automobilkou dovede projekt od skic po funkční vzorek vozu Š 720 ID.
Mimořádně elegantní sedan 4,4metrové délky dosahuje na 14palcových kolech rychlosti 157 km/h. ŠKODA má k dispozici ještě Giugiarovy návrhy podoby pětidveřového kombi a kupé, navíc s variantními provedeními masky s různým počtem světlometů. Jenže nástup normalizace pošle projekt Š 720 na vedlejší kolej a nakonec se nad ním zavře voda.
Zůstalo tedy u starých dobrých „embéček“ aby se v roce 1982 rozhodlo o projektu Favorit. Trvalo ale dlouhých šest let, než se hatchback s předním náhonem dostal na český trh, kde způsobil doslova revoluci. Občané tehdejšího Československa stáli i několik dní ve frontě a byli ochotní dávat velké úplatky, jen aby se k relativně modernímu vozu dostali. Favorit byl vyráběn až do roku 1995, kdy byl nahrazen modernějším modelem Felicia.
Také Škoda Felicia byla velmi úspěšným modelem, to už se ale psal docela jiný příběh. A o něm si napíšeme zase jindy