Po českých dálnicích již jezdí Enyaq ve verzi GT. Jeho výrobu ale Volkswagen možná nepovolí

Foto: Jan Smékal

Škodovka na českých dálnicích testuje Enyaq ve verzi GT. Záď má sice ještě maskovanou, ale vše nasvědčuje tomu, že verze GT bude velmi podobná konceptu Vision iV z Ženevy 2019. Jeho výrobu však musí schválit koncern


Komu design současného modelu Enyaq připadá poněkud nudný, může se těšit na verzi GT. Ta se velmi podobá konceptu Vision iV, který automobilka představila na autosalónu v Ženevě v roce 2019, kde vzbudil obrovskou vlnu zájmu. Automobilka sice vyrábí i model Kodiaq ve verzi GT, ta je ale určena pouze pro čínský trh. Věřme, že Enyaq GT se na evropské trhy dostane, protože vizuálně je velice atraktivní a především mladší klientela by takovou karosářskou verzi jistě uvítala. Jeho výrobu však musí podle předsedy Podnikové rady Odborů KOVO při Škoda Auto Jaroslava Povšíka schválit koncern Volkswagen. Ten však podle něj aktuálně vnímá Škodu jako velkou konkurenci s dobrou poptávkou a rozumnou cenou. Povšík to sdělil v rozhovoru pro Právo.

Vůz na titulní fotografii byl zachycený palubní kamerou, bohužel však v protisměru, fotografie proto není příliš ostrá. Rysy vozu jsou ale více než zřejmé. Faktem také zůstává, že automobilka upíná svoje síly právě k elektrifikovaným modelům a tak bychom se s Enyaqem GT mohli na českých silnicích začít setkávat častěji.

Jestli se auto představí v takové podobě svým zákazníkům, troufneme si tvrdit, že i přes očekávanou vysokou cenu bude slavit prodejní úspěchy. Svažující se zadní část střechy dělá z tohoto SUV spíše vůz kategorie SAV. Jak už bylo potvrzeno u „standardního“ modelu Enyaq, ve vyšší výbavě bude na přední masce i světelná lišta a kdo ví, třeba se z konceptu přenese do sériové výroby i systém zpětných kamer místo zrcátek. Takové Audi nebo třeba malá Honda e touto vychytávkou již disponují.

Ve verzi GT jsme měli před rokem možnost na chvilku posedět a je pravda, že splývavá střecha této verz sice ubere trochu místa nad hlavou osobám většího vzrůstu, ale vyzkoušeli jsme, že cestující s výškou 185 cm by se měl vzadu docela pohodlně usadit. U verze se skleněnou střechou se pak vzadu uvelebí pasažér i o 2 cm vyšší. Právě skleněná střecha navazující na zadní okna dělá z této karosářské verze skutečný skvost. Auto vypadá, jako kdyby se spojil tvar Tesly Model X a nového BMW X6. Přitom nepůsobí nijak arogantně nebo nevyváženě. Design téměř kopíruje koncept Vision iV, který automobilka představila v roce 2019 na autosalonu v Ženevě.

U této karosářské verze se ve špičkové výbavě RS očekávají dva elektromotory, které umožní pohánět všechna čtyři kola. Systémový výkon by měl být přes 300 koní.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.