Sedan Volkswagen Virtus za 310 tisíc korun by se v dnešní době, kdy například Škoda Fabia začíná na 370 tisících, jistě líbil mnoha Čechům. Bohužel, musí si nechat zajít chuť. Volkswagen Virtus se totiž v Česku prodávat nebude.
Foto: Jan SmékalSedan Volkswagen Virtus je postavený na platformě MQB A0 a je tedy jakýmsi sourozencem modelu Škoda Slavia, který je však určen pro indický trh. A i když Evropa, a Česko obzvláště, sedanům moc nepřeje, myslíme si, že by na našem trhu rozhodně nebyl Virtus bez šance. Tím spíše v dnešní době, kdy například základní cena modelu Škoda Fabia začíná na cca 370 tisících korun. I Volkswagen Virtus je však určen primárně pro indický trh, kde bude jeho cena začínat v přepočtu na částce cca 310.000,- Kč za verzi Comfortline, s motorem 1,0 TSI a manuální převodovkou.
Foto: Jan SmékalŠpičkově vybavená verze GT Plus, s motorem 1,5 TSI Evo a automatickou převodovku DSG, pak bude v Indii k dispozici v přepočtu přibližně za 505.000,- korun. Pěkné ceny, že? Tedy alespoň v dnešní době. Tím spíše, když v autě najdeme například virtuální kokpit, odvětrávané sedačky, indukční nabíjení telefonu, nebo třeba automatickou klimatizaci s funkcí Air care. Auto i v obyčejné bílé barvě, ve které jsme ho spatřili na mladoboleslavské dálnici D10, vypadá velice hodnotně a budeme se asi opakovat, když zmíníme náš subjektivní názor, že by se jistě líbil i mnohým evropským zákazníkům.
Značka Volkswagen, podle dnešní tiskové zprávy, ve fiskálním roce 2022 ještě více posílila svou ziskovost. Díky efektivnímu řízení prodeje a důsledné optimalizaci nákladů se společnosti podařilo dosáhnout výborného hospodářského výsledku. Navzdory náročným ekonomickým podmínkám a napjaté geopolitické situaci vzrostl provozní zisk před zaúčtováním mimořádných položek na 2,6 miliardy EUR a provozní ziskovost na 3,6 procenta (fiskální rok 2021*: 2,2 miliardy EUR/3,2 procenta).
Problémy se zásobováním a z nich vyplývající nižší počty dodaných vozidel se negativně podepsaly na hospodářském výsledku především ve druhém pololetí. K robustnímu zisku v roce 2022 významně přispěly regiony Severní a Jižní Ameriky. Volkswagen plánuje, že bude svůj podíl na těchto trzích i nadále výrazně zvyšovat. Volkswagen navíc hodlá ještě více urychlit transformaci na elektromobilitu. Značka očekává, že do roku 2030 vzroste podíl elektromobilů v Evropě na cca 80 procent. Proto do roku 2026 uvede na trh deset nových elektrických modelů, a to včetně elektromobilu Volkswagen s cenou pod hranicí 25 000 EUR, který oslavil světovou premiéru jako studie ID. 2all.
Jak se vám model Volkswagen Virtus líbí? Brali byste jeho základní benzínovou verzi za 300 tisíc korun, nebo raději elektromobil ID. 2all za 25 tisíc euro, tedy cca 600 tisíc korun? Napište nám do diskuze.