Průměrná cena ojetého auta se meziročně vyšplhala o 13 %. Podle posledních statistických údajů je aktuální průměrná prodejní cena ojetého auta 259 000 Kč. Očekává se však , že letos ceny ojetin dále porostou
Ceny ojetých aut se tak v průměru navýšily o zhruba 30 000 Kč, a to i navzdory skutečnosti, že z trhu postupně vymizela část mladých a zánovních ojetin. Některé modely přitom zdražovaly více a jiné pomaleji. K nárůstu cen však došlo prakticky u všech. U některých modelů dokonce došlo k situaci, kdy jejich cena meziročně vzrostla.
Například kdo si koupil loni pětiletou Škodu Octavii, mohl ji letos jako šestiletou prodat dráže, než za kolik ji koupil. Koupi ojetého vozu v loňském roce šlo díky vysokému nárůstu cen považovat za investici. Zdražování aut probíhalo až do konce roku a očekává se, že bude v letošním roce pokračovat. Problémem ale zůstává fakt, že i když lze totožnou ojetinu prodat letos dráže než v loňském roce, na sekundárním trhu chybí desítky tisíc aut. Auto se tedy prodá snadno, náhradu ale bude zájemce hledat velmi obtížně.
Ojetá auta v autobazarech mizela loni – s nadsázkou řečeno – doslova před očima. Ve třetím kvartálu minulého roku došlo k výraznému zrychlení prodejů a kdo si vyhlédl auto, neměl příliš času na váhání a otálení s koupí. V prvním pololetí se auta prodávala v průměru za 96 dní, číslo ale navyšovaly téměř čtyři měsíce, po které byla prodejní místa zavřená. Průměrný počet dní, během nichž se auto „ohřálo“ u prodejce, klesl nakonec na pouhých 71 dní, tj. o 29 dní méně než v předchozím roce. Průměrná doba prodeje ojetého auta s Cebia REPORTem činila 58 dní, Cebia REPORT tak zkracoval dobu prodeje průměrně o 13 dní.
Se snížením nabídky ojetých aut došlo loni k větší diverzifikaci prodávaných modelů. Podíl deseti nejprodávanějších modelů ojetých aut se meziročně snížil o 3,4 procentního bodu na 34,9 %. Mohla za to do určité míry i skutečnost, že se snížila nabídka zánovních ojetin, a s tím především nabídka vozů Škoda Octavia. I když zůstávají stále na výsluní nejprodávanějšího ojetého modelu, jejich podíl se snížil meziročně téměř o jeden procentní bod, což je v počtu prodávaných aut velký pokles. Pozitivní zprávou pro značku Škoda je ale naopak procentuální nárůst u modelů Škoda Fabia.