Po testu atraktivní verze Crosstar jsme do ruky dostali i běžnější verzi modelu Honda Jazz e:HEV, která sice na rozdíl od škodovky disponuje hybridním ústrojím, a je tedy dražší, ale i tak může být k oblíbené Fábii relevantní alternativou.
Foto: HondaJakmile někdo poptává auto z kategorie malých hatchbacků, automaticky zařazuje do výběrového řízení modely ŠKODA Fabia, Renault Clio nebo třeba Peugeot 208. Málokdy si vzpomene na Hondu Jazz. Kdo ale jednou tohle auto zkusí, dá nám jistě za pravdu, že Jazz je zmíněným modelům více než schopným soupeřem. Nová Honda Jazz e:HEV tedy určitě.
Do testu jsme tentokrát dostali základní výbavovou verzi Comfort s hybridním motorem a převodovkou e-CVT. Bílá barva dodávala vozu decentní punc elegance, nicméně v této barevné kombinaci působí Jazz možná až příliš nenápadně. Naším tipem na barevné provedení je tedy perleťová černá metalíza. Ta se podle našeho názoru k vozu, který je jakousi kombinací hatchbacku a rodinného MPV dokonale hodí.
Ano, MPV. Karoserie nové Hondy Jazz je totiž skutečně velmi blízká rodinným MPV a auto jako takové tak míří spíše na mladší rodiny nebo starší dvojice, kterým bude taková karosářská varianta prostorově vyhovovat. Uvnitř vozu se pohodlně svezou dvě dospělé osoby a dvě děti a to i na delší vzdálenosti. Čtyři dospělí se budou ve voze možná trochu tísnit, ale z auta rozhodně nevylezou rozlamaní. Prostor na zadních sedadlech a objemné akumulátory hybridního pohonu ale trošku ubraly prostoru v zavazadelníku, který nyní pojme cca 300 litrů nákladu.
Foto: HondaZmíněné hybridní ústrojí funguje skvěle. Kombinuje totiž benzínový čtyřválc i_VTEC o objemu 1,5 litru a dva elektromotory. Celkově tak Honda Jazz e:HEV disponuje výkonem 80kW a točivým momentem 253Nm. Ve zrychlení to není žádný závoďák, ale na stovku se dostane pod deset sekund a maximální rychlost dosahuje hodnoty 175km/h. Voličem řadící páky lze volit úroveň rekuperace, ta je ale pouze jedna. Brzdný účinek rekuperace se dá po pár kilometrech velice snadno odhadnout a jízda je velmi plynulá a ekonomická.
Během testu jsme v období vánočních svátku najeli s autem přibližně 500 kilometrů a se spotřebou se dostali na hodnotu 4,0l na 100 kilonetrů. Vzhledem k zimnímu počasí je to velice slušná hodnota. Cena modelu Honda Jazz e:HEV začíná na částce 449.900,-Kč, což z ní dělá určitě smysluplného konkurenta zavedených modelů a značek.