Honda Jazz Crosstar e:HEV si na nic nehraje. Žádné designové výstřelky nebo zbytečnosti v interiéru. Prostě je to ten typ auta, které když si koupíte, tak to další bude pravděpodobně zase Honda.
Foto: Jan SmékalHonda Jazz Crosstar e:HEV totiž nabízí přesně takovou porci auta, kterou od ní očekáváte. Někomu možná bude vadit trochu konzervativní design, pro jiného to naopak bude velká výhoda. Námi testovaný Crosstar měl vínově červenou metalízu s černou střechou, černými prahy a lemy blatníků, což dělalo z tohoto konkrétního auta poměrně elegantní kousek. Ten byl navíc dále vyšperkován stříbrno-černými litými koly, která celkový design jen umocnila.
Foto: Jan SmékalAni interiér vozu nenabízí žádné výstřelky, přitom ale působí velice moderně a hodnotně. Volant obsahuje pouze nezbytná tlačítka a pozornost řidiče tak není nijak odváděna. Stejně tak ovládání klimatizace je, díky bohu, realizováno prostřednictvím otočných ovladačů na středovém panelu. Tedy žádné hledání příslušného menu a ikony na displeji informačního systému. Přístrojový štít je plně digitální a zobrazuje přesně ty hodnoty, které řidič potřebuje. Milovníky kávy potom určitě potěší neotřelé umístění držáků na pití, které jsou ve formě oválných prohlubní umístěné v rozích palubní desky.
Řidič i spolujezdec najdou na předních sedadlech dostatek prostoru i pohodlí, ačkoliv za nás by sedadla mohla mít trochu výraznější boční vedení. Ani na zadních sedadlech se pasažéři nebudou cítit nijak stísněně. Na rodinný výlet lze přibalit i nějakých 300 litrů zavazadel, ovšem pozor – jakmile se sklopí zadní sedadla, rázem je z Crosstaru stěhovák, který pojme 1200 litrů nákladu.
Foto: Jan SmékalTo nejdůležitější se ale odehrává pod kapotou. Honda Jazz Crosstar e:HEV je hybrid spojující čtyřválcovou „patnáctistovku“ se dvěma elektromotory. V běžném provozu jezdí auto převážně jako elektromobil, kdy benzínový motor pomáhá dobíjet akumulátory. Na dálnici a při vyšších rychlostech pak hlavní otěže přebírá spalovací motor. S autem jsme najeli přibližně 600 kilometrů s průměrnou spotřebou 4,2 litru, přičemž při městském popojíždění to byly necelé tři litry.
Honda Jazz Crosstar e:HEV je zajímavé auto, které nabídne přesně to, co většina uživatelů potřebuje. Jediným hendikepem tak může být cena, která překračuje částku 600 tisíc korun. Na druhou stranu nabídne automatickou převodovku, hybridní pohon, nadčasový design bez výstřelků a poměrně vysokou užitnou hodnotu.