Podle nás jedno z nejhezčích kombi na současných českých silnicích dostalo hybridní ústrojí a také velmi sebevědomou cenovku. Jak si ji obhájí, jsme zjišťovali během zimního týdenního testu.
Diktát doby je neúprosný. Která automobilka nebude mít ve svém modelovém portfoliu elektrifikované vozy, jež sníží průměrné hodnoty emitovaného CO2, bude muset platit nemalé emisní pokuty. U Peugeotu jsou si toho samozřejmě dobře vědomi, a tak i do stylového kombi, které je podle nás jednoznačně nejhezčím kombíkem na současných českých silnicích, umístili hybridní ústrojí.
Foto: Jan Smékal; PeugeotV tomto konkrétním případě jde o kombinaci spalovacího benzínového motoru 1,6 s výkonem 133kW a elektromotoru s výkonem 80kW. Maximální celkový využitelný výkon je pak 165kW, tedy 225koní. Na první pohled dostačující hodnota, pravdou ale je, že Peugeot 508 GT Hybrid není žádným závoďákem. Ony ty baterie přeci jen něco váží a zvednou celkovou hmotnost vozu až na 1820 kilogramů.
Kdo by ale chtěl závodit s rodinným kombíkem? Tohle je auto pro každodenní použití a cesty na delší vzdálenosti a rodinné dovolené. Při těch sice energie z baterií zmizí během pár desítek kilometrů, ve městě se ale na čistě elektrický pohon dá ujet přibližně 40 kilometrů. Ze standardní domácí zásuvky se k plnému dobití dostanete ale až za dlouhých 8 hodin. Z wallboxu se pak ke kýženému nabití dostanete přibližně za dvě hodiny. A to je asi největší nedostatek auta. Na nabíjení během dne prostě většinou není čas.
Během týdenního testování, jsme došli k závěru, že reálně má smysl dobíjet pouze doma přes noc. Během dne to totiž nelze většinou stihnout, bez toho že byste museli čekat a přizpůsobovat svůj časový program nutnosti nabíjet. A to je právě kámen úrazu. Přes noc může většinou nabíjet jen ten, kdo má garáž nebo jinou možnost celonočního dobíjení. Kdo ale bydlí například v centru města, nebo někde na sídlišti, případně v domku bez garáže, bude mít s dobíjením trochu komplikace a dříve nebo později na něj pravděpodobně rezignuje a bude jezdit spíše na benzínový pohon.
Foto: Jan Smékal; PeugeotTohle auto je totiž ideální bylo pro někoho, kdo má domek s garáží a wallboxem v dojezdové vzdálenosti maximálně 35 kilometrů od práce, kde má opět možnost auto dobít. Pak bude jezdit v nákladech přibližně korunu za kilometr. Kdo takové možnosti nemá, měl by v případě modelu Peugeot 508 SW, dle našeho názoru, zvolit verzi se spalovacím motorem. Ekonomicky to bude asi výhodnější volba. Ale ať tak či onak, Peugeot 508 SW udělá svému majiteli určitě velkou radost. Bude ho skvěle reprezentovat, nabídne slušnou dávku individuality i užitné hodnoty.
Foto: Jan Smékal; PeugeotMy jsme během týdenního testování ujeli s autem necelých 500 kilometrů. Užívali jsme si jeho slušnou dynamiku, příjemné pohodlí a hlavně sedadla s masážní funkcí. Ta jsou téměř návyková, stejně tak jako atraktivní design auta. Jakkoliv máme kde nabíjet, shodli jsme se, že pro každodenní používání a časté výlety mimo město by pro nás byla spíše výhodnější verze se spalovacím motorem. Při našem pohodlném způsobu života a neochotě se časově přizpůsobovat nutnosti dobíjení, bychom totiž jenom vozili vybité baterie. Navíc cena 1.290.000,-Kč za nejvyšší verzi GT je prakticky totožná s cenou za vrcholnou verzi elektrického SUV Enyaq iV 80 s výkonem 150kW a dojezdem až 510 km. A to už dává elektrickému pohonu úplně jiný rozměr.