Není to samozřejmě žádné SUV, ale pro drtivou většinu řidičů, kteří se vydají na hory nebo jezdí na chatu po polní cestě, to bude naprosto ideální společník, který dokáže i na německé dálnici držet tempo s těmi nejlepšími. Hned na začátku roku 2021 bychom měli mít model Scout k týdennímu redakčnímu testu a prověříme, jak moc se Scout oproti předchozí generaci zlepšil a zda je to skutečně auto vhodné i náročnějšího terénu než "pouze" na horské silnice a polní cesty. Všechny předchozí generace "scouta" nás ale nadchly. Ať už to bylo v rakouských Alpách, kde za noc napadlo 70cm sněhu nebo při letním cestování po českých hradech a zámcích.
Octavia ve verzi Scout byla vždy žádaným modelem. Svědčí o tom i poměrně vysoká poptávka po ojetých „scoutech“ předchozích generací. I proto se čtvrtá generace modelu Octavia dočkala této oblíbené varianty. U Scouta jde o třetí generaci a dá se očekávat, že bude stejně oblíbená, jako ty předchozí. Nová Octavia Scout má totiž opět poměrně bohatou výbavu a hlavně podvozek se světlou výškou zvýšenou o 15 milimetrů, „outdoorovými“ doplňky karoserie i praktickými detaily v interiéru.
Silné motory
Octavia Scout dostává tradičně pod kapotu špičkové motory. Tentokrát jsou to hlavně dvoulitrové agregáty, přičemž stálicí je motor 2.0 TDI, ve vrcholné verzi s výkonem 147 kW a kombinovaný s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG. V závislosti na konkrétním trhu je pak SCOUT dostupný i s 2.0 TDI o výkonu 85, nebo 110 kW a motory 1.5 TSI a 2.0 TSI se 110 a 147 kW. V některých zemích pak lze variantu s motorem 1.5 TSI s manuální převodovkou nebo v mild hybridní verzi e-TEC s automatem DSG vůbec poprvé pořídit také s pohonem předních kol.
Drsnější vzhled
V exteriéru se výrazně změnily například nárazníky, lemy blatníků i prahů a stříbrné detaily, jako kryty zpětných zrcátek nebo lišty oken. Octavia Scout může mít osmnáctipalcová kola v designu Braga nebo devatenáctipalcová Manaslu. A designéři mají pro zájemce o tento model jeden tajný tip: výraznější světlé barvy, jako například modrá titan, zvýrazní kontrast mezi karoserií a novými designovými prvky.
Simply Clever interiér
Nové designové detaily najdeme i v interiéru, kde se jinak OCTAVIA SCOUT soustředí především na praktičnost. Vedle řady tradičních Simply Clever prvků tu najdeme i příjemné detaily, které vyhoví právě zákazníkům s aktivním životním stylem. Příkladem jsou třeba přední sedadla s čalouněním z materiálu ThermoFlux, který propouští až 4,5krát více vzduchu než konvenční látky. Na přání jsou možná Top ergonomická přední sedadla s masážní funkční potažená příjemným materiálem Suedia.
Náklad jako volná disciplína
Octavia Scout je také mistrem v přepravě nákladu. Karoserie combi ukrývá zavazadlový prostor o objemu 640 litrů. Vyšší světlá výška také usnadní manipulaci s některými druhy nákladu a rekordní délka modelu (4 703 mm) dává nové možnosti, jak vnitřní prostor auta využít. Vybavená tažným zařízením utáhne OCTAVIA SCOUT s motorem 2.0 TDI 147 kW a pohonem všech kol brzděný přívěs o hmotnosti až 2 000 kilogramů.