V dnešních moderních vozech s airbagy existuje pouze jeden správný způsob držení volantu. Všechny další způsoby pak mohou v případě nehody zapříčinit vážná zranění.
Tím správným způsobem je držení v poloze „tři čtvrtě na tři“. V této poloze se totiž při případné nehodě a vystřelení airbagu dostanou ruce mimo hlavu řidiče. V případě, že řidič drží ruce na volantu v poloze „za deset dvě“, případně v jiné, je velmi pravděpodobné, že ho ruce v případě nehody a vystřelení airbagu zasáhnou do hlavy a vážně zraní. V moderních vozech je správná poloha pro úchop volantu indikována i ergonomickým tvarováním volantu, u starších vozů je potřeba si na takový úchop zvyknout a hlavně jej skutečně dodržovat. Kromě bezpečnostního důvodu má správný úchop volantu i jiné přednosti.
Třeba tu, že v takové poloze otočíte koly „na jeden zátah“ více, tedy bez nutnosti ručkovat. V drtivé většině zatáček a velkých křižovatek tak pohodlně zatočíte bez nutnosti přehmatávat. Někomu se může zdát rozdíl oproti jinému úchytu malý, ale v krizové situaci oceníte i těch pár centimetrů, o které se vyhnete srážce se zvěří nebo jiným vozem. Je ale pochopitelné, že na úzkých okreskách nebo ježdění po městě, se přehmatávání nevyhnete. Vždy se ale snažte vrátit co nejdříve ruce do správné polohy. Ono totiž i zmíněné přehmatávání má svoje pravidla.
Nejhorší variantou je takzvané ručkování po věnci volantu dvěma prsty. Volant musíte držet pevně za každé situace a úchop upravujte podle situace. Jinak budete přehmatávat v pravoúhlé křižovatce, jinak zase na horské silnici v tzv. vracečce. Například když budete vjíždět do levotočivé, 180 stupňové zatáčky, je dobrým fíglem uchopit volant levou rukou na pomyslné dvanáctce a pravou rukou na šestce. Zatáčku byste pak měli vykroužit na jeden „zátah“. Takový manévr je mnohem plynulejší a bezpečnější než zbrklé ručkování. O správné poloze volantu vás ve většině případů bude informovat šev jeho obšití, případně speciální barevný proužek, který mají volanty některých sportovnějších vozů právě v poloze „12 hodin“.