Rady některých řidičů, jak mít čistá zrcátka, jsou možná úsměvné, ale fungují spolehlivě. Vyhřívaná zrcátka jsou sice super, během chvilky zmizí led nebo sníh a můžete vyrazit. Jenže ne každý je má
Kdo nemá vyhřívaná zrcátka, dá mi jistě za pravdu, že jejich ranní očištění od sněhu nebo od ledu dá poměrně dost práce. Zamlžené sklo lze ještě relativně snadno otřít utěrkou nebo papírovým kapesníkem, ale s ledem a sněhem to je mnohem horší. Většina škrabek na sníh je příliš velká, takže se s ní na skle zrcátka špatně manipuluje a navíc si velmi často pohneme sklem, takže po usednutí do vozu musíme ještě nastavovat správný úhel zrcátek. Je to protivné a zabere to relativně dost času. V dobách, kdy žádná vyhřívaná zrcátka ještě nebyla, ale naši tátové a dědové řešili takovou situaci každé mrazivé ráno. A protože i oni byli v té době líní a nechtělo se jim po ránu škrábat led ze zrcátek, vymýšleli různé triky, jak tuhle ranní činnost co nejvíce usnadnit.
V té době nebylo proto nic překvapujícího, když jste po ránu na starých Škodovkách, Moskvičích nebo Trabantech viděli na zpětném zrcátku navléknutou starou rukavici nebo ponožku. Vypadalo to sice šíleně, ale ráno stačilo ponožku ze zrcátka stáhnout a vyrazit. Sklo bylo tak čisté, jak jste ho večer nechali. Našli se i kutilové, kteří si udělali jakýsi rychloupínák a zrcátka na noc sundávali. Většina tehdejších vozů totiž měla zrcátko jednoduše přišroubované ke sloupku nebo k rámu okna a kdo byl jenom trochu zručný, dokázal si takový úchyt vyrobit.
Dnes je sice také možné navléknout na zrcátko ponožku nebo starou rukavici, ale kdo by pořád myslel na to mít ve voze nějakou starou ponožku, že. Je moderní doba a ta nabízí dvě relativně levné a snadné varianty. To první je dodatečná montáž vyhřívání zrcátek. Cena se pohybuje okolo jednoho tisíce korun a celý systém se napojí na spínač vyhřívání zadního okna. Uvnitř zrcátka se na zadní stranu skla nalepí vyhřívaná fólie, od které vedou pouze dva drátky. Zručný autoelektrikář je pak bez problému připojí na spínač vyhřívání zadního okna.
Druhou variantou je aplikace tekutých stěračů s nanotechnologii. Ty by měly při správném postupu a vytvrdnutí zabránit tomu, aby sníh nebo voda na zrcátku přimrzly. Ráno by pak mělo stačit pouze zabouchnout dveře a ledová krusta nebo vrstva sněhu by měla ze zrcátka odpadnout. Je to ale spíše taková babská rada, která poslouží spíše jakou nouzové řešení někde na horách, než že by plně nahradila vyhřívání. Stejný účel totiž splní i ta stará ponožka. Jen ji musíte mít pořád v autě a nezapomenout ji večer nasadit