Bezohledně parkují na kolejích, na přechodu, na chodníku, nebo třeba v jízdním pruhu. Rozvážejí vánoční dárky, případně potraviny, a domnívají se, že je to opravňuje zastavit kdekoliv.
Štědrý den je za dveřmi a vánoční nákupy nabírají na síle. Obchodní centra se i přes aktuální ekonomickou situaci plní k prasknutí, boxy pro vyzvedávání zásilek jsou plné na několik dní dopředu, kurýrní služby klasicky nestíhají. Jejich řidiči totiž zavážejí desítky adres denně a auto mají naložené až po střechu. Rozvážejí nejen dárky, ale také potraviny, které zákazníci nakupují, tak jako každé Vánoce, ve velkém množství.
Vážně nemám čas hledat pět minut místo na zaparkování a potom vézt na rudlu pračku třeba přes tři ulice. To prostě nejde. Takže ano, riskujeme pokuty
Petr Vilímek; Kurýr Praha
Jenže doručit za jednu směnu zásilky na desítky adres, to není jen tak. Kurýr musí znát perfektně svoji trasu, protože každá chyba znamená minuty navíc, které se potom nabalují jako sněhová koule. „Na začátku ztratíš třeba tři minuty na semaforu, a na konci je z toho půlhodina“, říká Petr Vilímek, řidič pracující pro jednu rozvážkovou společnost. Největším problémem podle Petra však není hustý provoz, ale v podstatě nulová možnost zaparkovat. „Většinou jezdím Prahu 2, 3 a 10 a zaparkovat opravdu není kde“, říká Petr, který tak podle svých slov minimálně 15x za den poruší pravidla ohledně parkování.
Auta rozvážkových služeb tak lze vidět parkovat nejen na přechodech, v jízdním pruhu, v křižovatce, ale také například na tramvajovém pásu. „Jasně, někdy to nejde, ale vždycky se snažím stát tam, kde, i když to je přestupek, nijak nepřekážím. Na koleje bych si ale nikdy nestoupl“, říká Petr, podle kterého jeden jeho kolega právě na zastavení na kolejích tzv. „dojel“.
„Zaparkoval údajně na Vinohradské na kolejích a šel doručit tašku s nákupem. Tramvaják na něj zvonil, ale on mu řekl něco ve stylu, že vozí jídlo a jestli se mu to nelíbí, tak ať si lidé chodí do supermarketu. Ale já to neslyšel, jen se to po firmě povídalo. Tramvaják proto zavolal policii a bylo to“, popisuje situaci z loňského prosince Petr.
Jak se díváte na parkování aut doručovacích služeb vy? Napište nám do diskuze
Zdroj: Jan Smékal; Petr Vilímek (pozn. redakce: Petr Vilímek není skutečné jméno zmíněného kurýra. Redakce jeho pravou identitu zná, ale rozhodla se ji nezveřejnit).