Na křižovatkách si velká část řidičů kvůli svoji lenosti ničí spojku. Oprava bývá drahá

Foto: Pixabay

Spojku si spolehlivě zničíte třemi způsoby. Všichni o nich ví, přesto často právě jedním z nich si spojku ničí velká část řidičů několikrát za den. Cena za opravu spojky se ale například u Octavie může přiblížit až k částce třicet tisíc korun


Kdo se neučil v autoškole jezdit v autě s automatickou převodovku, měl by dobře vědět, k čemu je určen spojkový pedál. V jednoduchosti řečeno má spojkový pedál od sebe oddělit motor a převodovku při řazení. Puštěním pedálu se pak tyto dvě části pohonného ústrojí opět spojí. Není to ale tak úplně doslova.Součástí každé spojky jsou talíře s třecími plochami, které k sobě nebo od sebe tlačí talířová pružina. Ta se dostává ke slovu právě v okamžiku, kdy sešlápnete spojkový pedál. Tim se uvolní tlak a dochází k takzvanému prokluzu spojky. Talíře jsou sice vyrobeny s materiálu, který by měl odolat vysokým teplotám, jenže nejsou stavěny na to, že k prokluzu bude docházet i několik desítek vteřin. Při takovém zacházení se spojka spálí a nevystavuje. A jak k tomu dojde?

Nejčastějším způsobem je situace, kdy řidič stojí v kopci a místo aby měl zařazený neutrál a stál na brzdě, má zařazenou rychlost a spojkovým pedálem drží auto na hraně rozjezdu. Je to jeden z nejspolehlivějších a nejrychlejších způsobů jak během pár sekund spojku spálit. Že se tak stalo, poznáte jednak díky skutečně silnému zápachu spáleného spojkového obložení a také při jízdě. Jestliže auto nezrychluje při přeřazení paralelně s rostoucími otáčkami, je na problém zaděláno.

I bez vyhřívaných zrcátek lze mít krásně čistá skla bez sněhu a ledu
Klimatizaci je nutné zapínat i v zimě. Kdo to nedělá, riskuje její drahou opravu
Vybírali jsme ojetá auta za jednu průměrnou českou výplatu

Druhým častý způsob jak poslat spojku do věčných lovišť je šlapání na spojkový pedál během jízdy. Zdá se to neuvěřitelné, ale tenhle zlozvyk lze pozorovat u mnoha řidičů. Jedou do zatáčky, a místo aby přibrzdili, vyšlápnou spojku. Kromě toho, že je takový zlozvyk nebezpečný z pohledu bezpečnosti jízdy, je to také způsob jak utratit peníze za novou spojku dříve než je zdrávo. Vyšlapáváním spojkového pedálu se spojka ničí pomaleji než při tzv. „houpačce“ v kopci, ale rozhodně jí to neprospívá.

Třetí způsob ničení spojky je asi nejčastější. Řidič přijede na křižovatku, zastaví na červenou, a místo aby vyřadil, vyšlápne spojku. Někdy tak stojí s vyšlápnutou spojkou i více než minutu. Spojkové ložisko tak dostává pěkně „za uši“ a velmi brzo vystaví řidič docela drahý účet. Vždyť jenom například kompletní oprava spojky u Octavie může vyjít až na třicet tisíc korun. To se možná to vyřazení rychlosti při stání na červenou vyplatí, co myslíte?

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.