Více než 80 procent lidí v západní Evropě preferuje v době koronavirové krize auto před veřejnou dopravou

Foto: David Bylina

Více než 80 % lidí v západní Evropě upřednostňuje v době koronavirové krize vlastní automobil před veřejnou dopravou. Pandemie navíc vede k většímu zájmu o online nákupy – každý třetí řidič plánuje, že si příští vůz pořídí elektronickou cestou.


Vyplývá to z průzkumu Covid-19 Mobility. Zadala jej evropská digitální platforma pro prodej ojetých vozidel CarNext.com, která nabízí vybrané vozy leasingové společnosti LeasePlan vrácené zákazníky po operativním leasingu. Aktivní je i v České republice. Průzkumu se zúčastnily tři tisícovky respondentů ze šesti zemí: z Francie, Itálie, Německa, Nizozemska, Portugalska a Španělska. Přesně 81 % z nich potvrdilo, že během pandemie dává přednost jízdě autem před městskou hromadnou dopravou. Automobil je jasnou volbou číslo jedna, i pokud jde o plány na další dovolenou. Svým vozem na ni hodlá vyrazit 84 % účastníků průzkumu.

Vlastní auto je v nové situaci králem
Jan Wouter Kleinjan, CaNext.com

"Náš průzkum ukazuje, že velká většina lidí z důvodu bezpečnosti preferuje řízení svého automobilu před využitím veřejné dopravy. V průběhu pandemie jsme také zaznamenali posun směrem k elektronickému obchodování. Třetina řidičů, konkrétně 31 %, v průzkumu potvrdila, že při pořizování dalšího vozu bude vážně uvažovat o online nákupu. Je zřejmé, že se jedná o strukturální změnu, která dokazuje, že digitální prodeje automobilů nejsou jen dočasným trendem,“ uvedl k výsledkům studie Jan Wouter Kleinjan, produktový a marketingový ředitel CarNext.com.

Trh zažívá velký nedostatek ojetých vozů, ceny v příštím roce výrazně porostou
Lidé v krizi šetří – zvyšuje se podíl prodaných dieselových vozidel

Dotázaní navíc upřesnili, které faktory jejich zájem o online nákup zvyšují: 34 % oslovených považuje za důležitou možnost přistavení vozu až domů, pro 50 % z nich je podstatná garance vrácení peněz během čtrnácti dní od nákupu a 65 % vítá, když jim je prodávající schopen doložit úplnou servisní historii vozu a jeho mechanickou kontrolu před prodejem.

Stoupající zájem o digitální prodej automobilů potvrzují i zkušenosti české pobočky CarNext.com. „Počty online nákupů v letošním roce stoupají. Naši zákazníci mohou výběr i objednávku vozu kompletně vyřešit na dálku z domova nebo kanceláře. Tento trend se navíc snažíme podpořit souvisejícími doprovodnými službami. V době pandemie je velmi oblíbená zejména bezplatná dodávka vozu až domů. Jediný osobní kontakt s klientem v takovém případě proběhne až při předání vozidla. Pro zákazníky je to velmi komfortní a navíc bezpečné,“ vysvětluje Peter Škoda, ředitel tuzemského zastoupení CarNext.com.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.