Zaparkovat v nákupním centru, dát elektromobil na nabíječku a za hodinku se vrátit k dobitému autu. To je ideální stav. Poslední dobou si ale někteří vtipálci našli novou „zábavu“, která toto znemožňuje
Že elektromobilisté nemají v Česku na růžích ustláno je známá věc. V porovnání s některými zeměmi jsou u nás na elektromobily téměř nulové dotace, síť českých dobíjecích stanic je jedna z nejhorších a ceny tarifů také úsměv na tváři nevyloudí. Ani parkování zdarma na modrých a fialových zónách si majitel elektromobilu příliš neužije. Volných míst k zaparkování totiž přes den v centru Prahy skutečně mnoho nenajde.
Možná to někomu přijde vtipné, ale podle mě to je stejné, jako kdybych někomu vypustil pneumatiku
Petr W.; Majitel hybridního vozu, Mladá Boleslav
Ke všem těmto „výhodám“ se v poslední době přidává ještě jeden zajímavý fenomén. Ozvalo se nám totiž několik majitelů elektromobilů, kteří reagovali na naše články o elektromobilitě, a popsali nám svoji zvláštní zkušenost u dobíjecích stanic. Tvrdí totiž, že jim někdo vypíná dobíjení stiskem červeného nouzového tlačítka na dobíjecím stojanu. „Byl jsem na nákupu v supermarketu a chtěl jsem si u dobíjecí stanice na parkovišti dobít auto. Když jsem se však asi po půl hodině vrátil, zjistil jsem, že se nedobilo vůbec nic. Někdo totiž dobíjení vypl stiskem červeného nouzového tlačítka na stojanu“, popsal nám Petr W. nedávnou zkušenost s dobíjením u veřejné dobíjecí stanice. Petr W. také napsal, že podle jeho informací se podobná situace přihodila v minulosti i jiným elektromobilistům.
Podobnou zkušenost nám asi před měsícem popsala také Jana K., která si v provozovně rychlého občerstvení v Praze dala půlhodinovou pauzu na kávu, aby si dobila auto pro další pokračování v cestě. Také ona však po návratu k vozu zjistila, že dobíjení bylo vypnuto stiskem bezpečnostního tlačítka na dobíjecím stojanu. Co ze začátku vypadalo jako náhoda, se nyní jeví spíše jako nepovedený vtípek odpůrců elektromobility.
Přitom vypnutí dobíjení může majiteli elektromobilu způsobit skutečně perné chvilky. V situaci, kdy již nemá velkou „zásobu“ kilometrů mu totiž nezbyde nic jiného, než celý dobíjecí cyklus opakovat a strávit tak na dobíjecí stanici několik dalších desítek minut navíc. V případě, že ve frontě čeká další zájemce o dobíjení, půjde pro oba o situaci jistě velmi nepříjemnou. Možná jsou na dobíjecí stanice v některých místech namířeny průmyslové kamery, obáváme se však, že takové jednání rádoby „vtipálků“ je bohužel asi nepostižitelné.
Co si o podobném „vtípku“ myslíte vy? Napište nám do diskuze