Autopilot společnosti Tesla se umístil až na šestém místě z 10 asistenčních systémů pro řidiče, které byly hodnoceny v rámci evropského hodnocení bezpečnosti. Hodnocení potvrdilo, že řidič se stále musí řízení věnovat
Autopilot modelu Tesla Model 3 získal pouhých 36 bodů, když byl hodnocen ve schopnosti udržet pozornost řidiče. Získal však nejvyšší známky za výkon a schopnost reagovat na mimořádné události a získal celkové skóre 131 a hodnocení “průměrný“. Naproti tomu systém Mercedesu GLE, který měl nejvyšší celkové skóre 174 a získal nejvyšší hodnocení „velmi dobrý“, získal skóre 85 za zapojení řidiče a jeho pozornosti. Většina ostatních vozidel měla skóre 70 nebo vyšší pro zapojení řidiče. Evropský program pro hodnocení nových automobilů (NCAP), který spolupracoval s britskou pojišťovací skupinou Thatcham Research, nazval hodnocení prvními hodnoceními spotřebitelů zaměřenými konkrétně na asistenční systémy řidiče - technologii, která automatizuje některé úkoly, včetně akcelerace, brzdění a podpory řízení.
Výzkumní pracovníci v oblasti bezpečnosti a pojištění často varovali před riziky nadhodnocování schopností systémů uživateli těchto technologií, což je mylná představa, kterou někteří výrobci automobilů nazývají své produkty - Autopilot (Tesla), ProPilot (Nissan) nebo Co-Pilot (Ford). Autopilot společnosti Tesla byl také kritizován americkým Národním úřadem pro bezpečnost dopravy, protože umožnil řidičům odvrátit pozornost od silnice, a americké regulační orgány od roku 2016 vyšetřovaly 15 nehod vozidel Tesla vybavených autopilotem. “Bohužel dnes existují motoristé, kteří věří, že si dnes mohou koupit auto s opravdovým autopilotem bez nutnosti zásahu”. Vozidla ale nejsou připravena zvládnout všechny situace," řekl Matthew Avery, Euro NCAP člen a ředitel výzkumu ve společnosti Thatcham Research.